Dyrlegene

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Nei, heldigvis ikke, håper de leser litt om rotter før de anskaffer seg noen.

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Post by Woodgirl »

Kansje en mail om rotter til klinikken der Frøken TV-Vetrinær driver hadde vært på sin plass. :hm:
Dette programmet blir jo tross alt sett av svært mange mennesker som tar det for gitt at det de anbefaler,gjør og viser til er det riktige.
Man skulle sannelig tro at hold av de dyrearter de velger å ha med i serien er grundig undersøkt og gjennomgått. Jeg sier det igjen, utrolig uproff serie. :?
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Marianne
Stjeler mat
Posts: 67
Joined: 23 May 2007, 14:28
Location: Nes i Akershus

Post by Marianne »

Veldig skuffende at det ble framstilt som greit å ha bare en rotte. Det ble jo ikke nevnt med et ord at man bør ha to. Greit nok at han prøvde med bare en, men kunne vel likeså godt få passe to, når det er det han bør få hvis han skal ha rotter. Også latterlig at det ikke ble sagt noe mer om hva rotter trenger av aktivisering osv. Og buret var nokså lite .... :(

Cath

Post by Cath »

Helt enig, forferdelig tragisk :( .

Dyrlegene sa på frokost-TV at de ønsket å ha med disse innslagene, for å unngå at så mange gikk hen å kjøpte kjæledyr uten å vite hva de bega seg ut på. Dette fordi det er altfor mange kjæledyr i landet vårt som eierne gir fra seg, ikke gidder å stelle osv. fordi det ikke ble som de håpet på. Da synes jeg det er veldig merkelig at de ikke gir tips om å oppsøke nettsider som disse, og lese litteratur før de går til anskaffelse. Og viktigst av alt; de burde jo sørge for å ha riktige opplysninger i innslaget, slik at det de viser er reelt og til det beste for disse dyrene :-x . Hvor mange kommer vel ikke til å bli skuffet nå, om de går ut å kjøper en rotte i dyrebutikk, plasserer den i et hamster bur, og forventer at den skal trives og bli tam? :evil:

Synes styret i NTF burde sende en klage jeg, oppfordrer herved til det :akt:

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Cath wrote:Synes styret i NTF burde sende en klage jeg, oppfordrer herved til det :akt:
Det syntes jeg er en god idé, tar det opp i styret! :thu:

Marianne
Stjeler mat
Posts: 67
Joined: 23 May 2007, 14:28
Location: Nes i Akershus

Post by Marianne »

Det hadde vært kjempefint! Fant bloggen til Trude (http://dyrlegene.tv2blogg.no/), vurderte å skrive noe der, men klagen bør kanskje sendes et annet sted.

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Post by Woodgirl »

Veldig bra at det vurderes i styret. Det er her NTF har styrke. :bravo:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

miroxx
Sofaspiser
Posts: 146
Joined: 29 Aug 2006, 22:11
Location: Møre og romsdal

Post by miroxx »

Helt enig at programmet er uproft!
Som nevnt så har jo trude selv sakt at programmet skal informere folk.
er ikke bare rottedelen jeg reagerer på, men hele programmet generelt!
De gir svært liten, om ingen info der.

Som f.eks. det med ekkornet.
Det var riktig av folkene å ta med dyret til vetrinæren. Men ingen av dyrlegene der nevnte at ekorn er fredet (ingen ville dyr i norge er lov å ta inn å ha i fangenskap)
Ingen nevnte noe om det. Det ble jo sakt at dyret måtte slippes ut igjen, men ikke hvorfor.
Det kan resultere i at flere folk tar inn ville dyr å har de i fangenskap.

Det med rottene er jo allerde sakt, å jeg kan ikke si meg mer enig i att dette programmet gir lite info!

Uff. NTF! send inn klage :)
_ Kaja _ :D

Turbojentene

Post by Turbojentene »

Har dere i styre funnet ut hva dere skal gjøre??
Får vi andre eventuelt få vite hva dere har skrivd (skriver)?? og eventuelt får til svar??

Bare nysgjerrig av meg.. hehe

Camilla Ø
Stjeler søppel
Posts: 766
Joined: 15 Feb 2004, 14:15
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Camilla Ø »

Vi har skrevet brev til TV2 og Dyrlegene, og planen er å legge ut brevet på nettsidene våre. Jeg beklager at det har tatt så lang tid før vi oppdaterte dere! Vi skal gi beskjed med en gang vi har lagt ut brevet.

Foreløpig har vi ikke fått svar, men jeg lover også å oppdatere dere med en gang vi hører noe!

Wookie
Sofaspiser
Posts: 186
Joined: 27 Dec 2005, 05:21
Location: Oslo

Post by Wookie »

Har det fremdeles ikke kommet noe svar fra tv2, eller har jeg bare ikke funnet det?

Post Reply