Rotte som ikke kan svømme?
Moderator: Moderatorer
Nei, alle dyr kan svømme hvis de må.
Det er mer normalt at de har vannskrekk
Det er mer normalt at de har vannskrekk

Last edited by Alvrina on 23 Jan 2008, 21:58, edited 1 time in total.
har "trent" den opp med vann fra den var pitteliten, og har ikke noe i mot det.
men prøvde å la henne svømme i dag, men hu bare "sank" liksom.
tok sats fra bunn og hoppet opp i hånda mi. prøvde også å holde henne slik at hu hadde beina under vann, men da bare¨lå hu der i fløyt i henda mine uten å forsøke å svømme
men prøvde å la henne svømme i dag, men hu bare "sank" liksom.
tok sats fra bunn og hoppet opp i hånda mi. prøvde også å holde henne slik at hu hadde beina under vann, men da bare¨lå hu der i fløyt i henda mine uten å forsøke å svømme

_ Kaja _ 

Tror det henger sammen med at rotta ikke har pels. Det samme skjedde nemlig med double rex rotta mi også da jeg forsøkte å bade han en gang. Det første som slo meg da var at han ikke hadde den samme oppdriften som de med pels. Mulig at jeg kan ta feil, men det er den eneste logiske forklaringen jeg har. Derfor burde du passe på at det er grunt nok til at rotta kan stå på bunn og holde hodet over vannet uten problemer.
Rotter: Trixie, Arne,Ofelia og Brutus
-
- Gammelrotte
Værhårene hjelper rottene til å føle når nesen deres er over vannoverflaten, slik at de unngår å puste inn vann. Dobbelrexrotter har jo minimalt med værhår, så jeg ville ha vært forsiktig med å la dem bade på den måten.
Ofelia, det du skriver virker litt logisk, har ikke tenkt noe over det før.
Ofelia, det du skriver virker litt logisk, har ikke tenkt noe over det før.
Julianne
Julirottenes omplassering
Mine to double rex rotter har ikke færre værhår enn vanlige rotter, men de er mer krøllete og i forskjellige lengder bare. Skal ikke argumenter i mot deg på det for det kan ligge noe i det, men jeg oppfatter på mine to at det er de forskjellige lengdene på værhårene som til tider er avgjørende i hvordan de oppfatter sine omgivelser og ikke antall værhår.
Rotter: Trixie, Arne,Ofelia og Brutus
-
- Gammelrotte
Antallet er nok det samme, ja. Henviste til lengden og "krøllingen", selv om det kom litt dårlig fram i innlegget. 

Julianne