når kan jeg ta med rotta på tur

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

når kan jeg ta med rotta på tur

Post by siv »

hei jeg lurer på om hvor varm det må være i luften før jeg kan ta med rotta mi på tur ute

hilsen siv :)
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Heii, du kan ta med deg rotta på tur helst på sommeren :) Egentlig når det er varmt nok :lol: vis det er varmt litt utover våren er det bare å ta en tur :D

Men husk at du må være godt kjent med rotta før du tar den med ut 8) men det regner jeg egentilg med at du forstår :geek:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

MiljamJenta wrote:Heii, du kan ta med deg rotta på tur helst på sommeren :) Egentlig når det er varmt nok :lol: vis det er varmt litt utover våren er det bare å ta en tur :D

Men husk at du må være godt kjent med rotta før du tar den med ut 8) men det regner jeg egentilg med at du forstår :geek:

hmm oki har du noe ca tempratur det bør være liksom??
men varmt nok, hmm fra 20 varme grader å oppoverda eller :roll:
tenkte jeg skulle begynne pent med å bare ha hun i genseren sån til og fra postkassa bare hver dag til og begynne med da så hun blir vant med å bli med ut :)
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Jeg har det som en tommelfingerregel at det skal ikke blåse mye og være så varmt at jeg kan gå i singlett uten å fryse.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

hei :D tusen takk for svaret, da skal jeg huske på å ta på meg bare en singlet å gå ut å kjenne først om jeg fryser eller ikke :lol: det var i grunn ett godt råd tusen takk
er det ett tilfelle at rotter aldri kan trives som bare en??
jeg har bare en jeg da å min samboer synes det holder

mvh siv å sharon :geek:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

siv wrote:hei :D tusen takk for svaret, da skal jeg huske på å ta på meg bare en singlet å gå ut å kjenne først om jeg fryser eller ikke :lol: det var i grunn ett godt råd tusen takk
er det ett tilfelle at rotter aldri kan trives som bare en??
jeg har bare en jeg da å min samboer synes det holder

mvh siv å sharon :geek:
Ja, tror det skal gi et bilde av hvor varmt det er ute. :)

Jeg vil mene at en rotte aldri kan ha et fullstendig liv alene. Rotter er flokkdyr, så da sier det seg selv at de helst vil være flere sammen. I få enkelttilfeller så kan det hende rotta ikke takler å bo med andre rotter, men da er det ofte skjedd noe galt et sted.
To rotter er ikke mer arbeid, faktisk mindre, for du slipper å ha dårlig samvittighet for tiden du ikke er sammen med rotten din. Da har de selskap i hverandre hele tiden. Så anbefaler deg å anskaffe en venn til rotten din, ja.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

§ RatGirl § wrote:
siv wrote:hei :D tusen takk for svaret, da skal jeg huske på å ta på meg bare en singlet å gå ut å kjenne først om jeg fryser eller ikke :lol: det var i grunn ett godt råd tusen takk
er det ett tilfelle at rotter aldri kan trives som bare en??
jeg har bare en jeg da å min samboer synes det holder

mvh siv å sharon :geek:
Ja, tror det skal gi et bilde av hvor varmt det er ute. :)

Jeg vil mene at en rotte aldri kan ha et fullstendig liv alene. Rotter er flokkdyr, så da sier det seg selv at de helst vil være flere sammen. I få enkelttilfeller så kan det hende rotta ikke takler å bo med andre rotter, men da er det ofte skjedd noe galt et sted.
To rotter er ikke mer arbeid, faktisk mindre, for du slipper å ha dårlig samvittighet for tiden du ikke er sammen med rotten din. Da har de selskap i hverandre hele tiden. Så anbefaler deg å anskaffe en venn til rotten din, ja.
ok jeg har vært på tanken men sliter litt med å overtale min bedre halvdel til å skaffe en til da, å går det bra å la henne få en ukjent rotte i buret sitt, samboren min prøvde en gang å sette to rotter sammen etter en tid å det ble bare sloss kamp så det gikk ikke
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Anbefaler deg å lese Heidis RotteFAQ:
http://awas.nvg.org/faq/ - spesielt det om introdusering (nr. 8 ) :)

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

§ RatGirl § wrote:Anbefaler deg å lese Heidis RotteFAQ:
http://awas.nvg.org/faq/ - spesielt det om introdusering (nr. 8 ) :)
hmm der var det mye nyttige tips, tusen takk :D men jeg lurer på, hvis jeg kjøper en jente til av samme kull som henne, da vil de vel kjenne igjen hverandre å det vil bli lettre for de å godtatt av hverandre eller :leftrat:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Nei, rottene kjenner hverandre ikke igjen, i grunnen ikke så rart, for hvis menneskebarn skulle blitt skilt fra søsknene sine når de var små, er det ikke sikkert de hadde likt den som alle andre :hm: Men hvis du skal få en rotte anbefaller jeg deg å skaffe en unge :D Den store rotta vil heller godta en som er mindere enn en som er større :rottehode: fordi den store vil da ha større rang i buret enn den lille :geek:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Siden det er mulig for deg å skaffe en fra samme kull tenker jeg at det ikke er så lenge siden du fikk henne?Da ville jeg tatt en fra samme kullet om det er mulig :D

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

MiljamJenta wrote:Nei, rottene kjenner hverandre ikke igjen, i grunnen ikke så rart, for hvis menneskebarn skulle blitt skilt fra søsknene sine når de var små, er det ikke sikkert de hadde likt den som alle andre :hm: Men hvis du skal få en rotte anbefaller jeg deg å skaffe en unge :D Den store rotta vil heller godta en som er mindere enn en som er større :rottehode: fordi den store vil da ha større rang i buret enn den lille :geek:
greit kjekt å vite, tusen takk for hjelpen :D
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

tantepose wrote:Siden det er mulig for deg å skaffe en fra samme kull tenker jeg at det ikke er så lenge siden du fikk henne?Da ville jeg tatt en fra samme kullet om det er mulig :D
tja jeg har hørt at det er best å skaffe seg en yngre rotte for da blir den nye lettere godtatt, hmm, vel jeg får tenke litt på det

men takk for rådet å hjelpen :D
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Post Reply