rotte-vask

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

chi

rotte-vask

Legg innav chi » 03 mar 2004, 19:00

Vasker noen av rottene deres seg med vann fra drikkeflasken? Det gjør Hubba. Han tar vann i munnen og bruker det til å vaske seg med. Etterpå er han helt våt. Hvorfor gjør han dette?

Brukeravatar
Tonje!
Alfatryne
Sted: Bærum
Kontakt:

Legg innav Tonje! » 03 mar 2004, 21:23

Det er vel bare en smart måte å få seg ekstra ren på? Er det ikke? :)
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Brukeravatar
Skaubytroll
Gammelrotte
Sted: Enebakk

Legg innav Skaubytroll » 03 mar 2004, 23:11

hihi kult med rotter som liker vann i hvertfall :)

Shelly

Legg innav Shelly » 04 mar 2004, 13:14

Jeg opplever det samme - de tar vann i hendene og kaste over hode, også vasker seg. Jeg gir rottene ei hel skål med vann i, fordi det virker som de setter så veldig pris på det. De bruker det også å kjøle seg ned med hvis det er for varmt.

Maria L

Legg innav Maria L » 04 mar 2004, 13:43

Det är ju praktiskt. Mina råttor är rädda för vatten. De tror att det är livsfarligt. Det finns ju faktiskt vissa råttor som tycker om att simma. Du kan ju testa att halla lagom varmt vatten i badkaret och se om han gillar det. Se bara till att han har chans att ta sig upp om han vill.

Brukeravatar
Skaubytroll
Gammelrotte

Legg innav Skaubytroll » 04 mar 2004, 18:19

Rottene mine liker å bade, men ikke å svømme, så jeg pleier bare å ha såpass med vann at de fremdeles kan ha føttene i bunnen... det storkoser seg :D

Brukeravatar
Alvrina
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav Alvrina » 04 mar 2004, 20:17

kult!!!! det har aldrig noen av mine rotter gjort...men de pleir å ta en dukkert i vannskålen,. men aldrig ta en dusj i drikkeflasken :lol:

Tine

Legg innav Tine » 06 mar 2004, 13:40

Rottene mine har alderig hoppet utti vann skålen frivillig så de bare drikker av skålen istedefor å dusje i drikke flasken... Artig det da! hehe...
:P

Brukeravatar
Gretelita
Stjeler mat
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Gretelita » 10 mar 2004, 01:47

Jeg måtte teste om mine rotter liker å bade i dag. Det gjorde de absolutt. Jeg visste på forhånd at Søster var glad i vann. Hun synes det er superfestlig hver gang jeg skal vaske buret og kommer med vaskevannsfat og klut. Ikke alltid like lett å få kluten ifra henne dersom hun først har fått tak i den, og hun pleier også å drikke av vaskevannet, derfor vasker jeg buret kun i vann og ikke med såpe. :)

Jeg tok en liten idfast form, hadde litt lunkent vann og ett par erter og gulrotbiter oppi, og satte på gulvet til jentene mine i dag. Gjett om det ble action!! Begge rottene hoppet oppi og spruta masse vann rundt omkring. Utrolig festlig å se på. Ertene og gulrøttene var de ikke så veldig interessert i, det de ville undersøke var vannet. Dette skal jeg gjøre flere ganger! :)

Brukeravatar
Skaubytroll
Gammelrotte

Legg innav Skaubytroll » 10 mar 2004, 10:36

Hihihi baderotter er artig :wink:

Gjest

Legg innav Gjest » 10 mar 2004, 18:48

hei. monica her. fikk ikke logget meg inn, men kan rotter bade nå på vinteren asså? da må vell jeg og prøve det...moro

Brukeravatar
Skaubytroll
Gammelrotte

Legg innav Skaubytroll » 10 mar 2004, 20:06

Det kan man, men husk å tørke rotta godt etterpå for hvis den er våt blir det fort kaldt for den..

Gå tilbake til «Generelt»