Løfte en rotte i halen?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Oda---
River avispapir
Kjønn: Ikke oppgitt

Løfte en rotte i halen?

Post by Oda--- »

Hei!
Jeg lurte bare på om man kan løfte en rotte i halen!? Helt innerst. Har lest noen steder at det er freit og andre steder at det ikke er greit :hm:
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Nope,IKKE greit!
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

MiljamJenta
River avispapir

Post by MiljamJenta »

Vis man løfter en rotte etter halen kan huden innerst på halen revne!
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

siv
River avispapir

Post by siv »

det er ikke greit nei :? rotter hater å bli løftet i halen, de er så redd om den å det er nok neppe behagelig for de heller :| det blir nesten som om noen løfter deg i bena å du henger opp ned :)
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Vimsa
Markeringsbehov

Post by Vimsa »

Det er IKKE greit å løfte rottene i halen.
Dem skal løftes under rompa.

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Man skal ikke løfte en rotte etter halen MEN....jeg m ærelig innrømme at jeg har dratt noen av rottene mine etter halen for å få tak på de.
Etter jeg har prøvd å få tak på noen av jentene mine under skapet etter utetid og jeg bare har klart å nappe til meg halen så holder jeg jaggu fast også løfter jeg de normalt under rompa.
De luringene har noen ganger en annen oppfatning enn meg på når de skal inn i buret om kvelden serru. :geek:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

MiljamJenta
River avispapir

Post by MiljamJenta »

Jeg var i dyrebutikken for litt siden, da jeg så noen som skulle kjøpe et par rotter. Så tok hun som jobbet der de etter halen :-x Jeg ble kjempe sint, men sa på en pen måte at rotter appsolutt ikke skulle løftes etter halen!
Da svarte hun på en kjempe frekk måte tilbake:" Det tror jeg at jeg veit bedre enn deg, for jeg har nemlig hatt og studert rotter i 15 år. Rotter syns det er like greit å bli løftet i halen som å bli løftet under magen!"
Og da holdte jeg nesten på å slå til henne :evil:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

I laboratoriesammenheng er det fortsatt ganske vanlig å bruke et grep innerst ved haleroten i tillegg til en hånd rundt brystet. Det er hånden rundt brystet som løfter, hånden rundt haleroten brukes bare så rotta ikke skal sprelle seg løs, og for å unngå klørne. Det skader ikke rotta, men å løfte den bare etter haleroten er ikke bra!

Rotter flest foretrekker nok å bli løftet med støtte under rumpa, framfor med støtte i haleroten. ;)

Oda---
River avispapir

Post by Oda--- »

Nei, da skal jeg ikke gjøre det i hverfall. Har aldri gjort det heller fordi det ser jo så vondt ut :rottehode: Men jeg fikk også høre fra ei i dyrebutikken at det gikk ann å bære de i halen. Også leste jeg det på en hjemmeside, husker ikke hva den het da :?
Oda

siv
River avispapir

Post by siv »

Woodgirl wrote:Man skal ikke løfte en rotte etter halen MEN....jeg m ærelig innrømme at jeg har dratt noen av rottene mine etter halen for å få tak på de.
Etter jeg har prøvd å få tak på noen av jentene mine under skapet etter utetid og jeg bare har klart å nappe til meg halen så holder jeg jaggu fast også løfter jeg de normalt under rompa.
De luringene har noen ganger en annen oppfatning enn meg på når de skal inn i buret om kvelden serru. :geek:
du er ikke alene om det :) jeg har selv måtte til ytterst nød ta ett tak i halen på mine for å forsiktig dra de fram fra bak tunge skaper :? må man så må man, men man skal aller helst ikke gjøre det.
pazuza06@live.no.

siv
River avispapir

Post by siv »

MiljamJenta wrote:Jeg var i dyrebutikken for litt siden, da jeg så noen som skulle kjøpe et par rotter. Så tok hun som jobbet der de etter halen :-x Jeg ble kjempe sint, men sa på en pen måte at rotter appsolutt ikke skulle løftes etter halen!
Da svarte hun på en kjempe frekk måte tilbake:" Det tror jeg at jeg veit bedre enn deg, for jeg har nemlig hatt og studert rotter i 15 år. Rotter syns det er like greit å bli løftet i halen som å bli løftet under magen!"
det er det dummeste jeg har hørt, jeg hadde nok oxo hatt lyst til å slå henne hadde jeg hørt det :-x jeg hadde nok oxo beti i meg ett saftig svar som, hvordan hadde du likt å bli løftet etter bena å hengt med hode opp ned :evil:
pazuza06@live.no.

Elisabeth
Betarotte

Post by Elisabeth »

Synes egentlig ikke sammenlikningen med beina i flertall holder. Prøv med ett bein, eller en arm eller noe... Tror nok de fleste som med eller uten vilje har vært så lite lure at de har kommet til å holde i bare halen har merket at rotten meget tydelig ikke setter pris på det.

siv
River avispapir

Post by siv »

ja det burde de ha gjort i hvertfall :roll:
pazuza06@live.no.

Oda---
River avispapir

Post by Oda--- »

Huff, huff! Ille det der... :evil:
Oda

Nurke
Sover i do

Post by Nurke »

siv wrote:
MiljamJenta wrote:Jeg var i dyrebutikken for litt siden, da jeg så noen som skulle kjøpe et par rotter. Så tok hun som jobbet der de etter halen :-x Jeg ble kjempe sint, men sa på en pen måte at rotter appsolutt ikke skulle løftes etter halen!
det er det dummeste jeg har hørt, jeg hadde nok oxo hatt lyst til å slå henne hadde jeg hørt det :-x jeg hadde nok oxo beti i meg ett saftig svar som, hvordan hadde du likt å bli løftet etter bena å hengt med hode opp ned :evil:
fysj...jeg syns nå mest det kan sammelignes å bli løftet etter håret, eller nakken, å bli løftet etter bena er ikke vond :evil:
Anne-Mette og 5 små

Post Reply