UTEGANG

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

UTEGANG

Post by Vimsa »

Hei
Så kom endelig solen til Hedmarken og det er godt og varmt ute så da har jeg noen spørsmål.
Tom og Max har aldri vært ute i hagen og det har vi lyst til å gjøre noe med men hvordan går vi fram?
Kan vi bare sette buret på verandaen eller kan vi plassere det ute på plenen i sola under en parasoll?
Om vi slipper dem løs på plenen,kan de stikke av?
Kjempefint om noen kan gi oss noen råd :bravo:

Oda---
River avispapir
Posts: 942
Joined: 05 Apr 2008, 22:28
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: Nesodden
Contact:

Post by Oda--- »

Hei!
Jeg har alltid mine løse ute. De stikker aldri av. Når de er ute løper de uansett ikke så alltfor fort så det er ikke så vanskelig å ta de igjen. Du kan jo eventuelt kjøpe en sele til de!? ;)
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

Dasy
Stjeler mat
Posts: 65
Joined: 09 Nov 2007, 19:42

Post by Dasy »

Jeg satt Mikonius på plenen tidligere i dag, ikke noe hun likte :P
hun sto helt i ro først før hun løp bort til beinet mitt, la ørene ned og sende et blikk ''Hvorfor gjør du dette mot meg?'' før hun prøvde å hoppe opp langs foten min :geek:
Hilsen
Kristine og rottene Mikonius&Chika :rat:

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Jeg ville aldri tatt sjansen på å sette mine løse, da man aldri helt kan være trygg. Det kan plutselig komme en lyd de skvetter av eller det kan komme et dyr. Da er det ikke like lett å få tak i de igjen. Et alternativ er å kjøpe sele

Jeg ville satt buret i skyggen ute på gresset kanskje, sånn at de fikk leke litt med blomster og gress :)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Det er ikke noe rart,for rotter har et ekstremt behov for å være plasser de føler seg trygge!Skal de absolutt ut bør de vennes til gradvis,med omtanke og respekt.Utebur sammen med deg på terassen er sikkert spennde nok.... ;)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Jeg har med rottene ute løse, uten problemer. Da ligger jeg på et teppe med rottene i genseren, under teppe eller hvis noen virkelig er tøffe 15 cm unna :P

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Da ligger jeg på et teppe med rottene i genseren
-Det gjør jeg også.
Sam'en min våger seg bare såvidt ut av t-skjorta med forlabbene, før han dykker ned i tryggheten hos meg eller typen. Har vært ute med ham hver dag nå hele uka mens det har vært så varmt, men han er like feig! Til gjengjeld koser han seg; sitter og tygger og smatter inni genseren/t-skjorta, og sluker i seg alle løvetannblader han får :spise:
- Når vi går i butikken som ligger 2 min unna leiligheten blir han forresten mye modigere - DA skal han plutselig sitte på skuldra og kanskje til og med prøve å klatre ned på gulvet. litt flaut, vet ikke hva de ansatte ville si om et "skadedyr" inni en matbutikk..hmmm....
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Det spiller ikke så stor rolle for rottene om buret deres står på plenen eller på en terrasse, men det er viktig at de ikke står i sola når det blir varmt. Dessuten er det nok best å ha dem ute i stille vær. Når det blåser er det mye vanskeligere å vurdere hva den reelle temperaturen er.

Det hjelper selvsagt om de har noen lune sovehus å krype inn i. Du kan også prøve å feste noe av det allerede ødelagte sengetøyet på lo-siden av buret. Om ikke annet kommer rottene til å ha en festelig stund med å rive stoffet enda mer i stykker for å få det inn i buret...
:sol:

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Tusen takk for mange gode ideer om hvordan vi skal løse utegangen,ja da er det bare å prøve seg frem :sol:

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

jeg lar mine jenter stå ute i solen jeg da så har jeg laget det sån at de får en skygge å gå til når de synes det er for varmt i solen, sharon liker veldig godt å sole seg litt å ligger å koser seg i solen en liten stund før hun går inn i skyggen, ellers så har jeg kjøpt en utstillings line til sharon, som er beregnet på små hunder, det er jeg veldig fornøyd med :bravo: men hun er vant med å sitte skulder eller i en hette hun da, når jeg går, å ellers så elsker hun å springe i gresset, men det er en vane sak som du må venne de til først :D
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Jeg har mine rotter ute på skulderen/i genseren dagen lang ute så lenge det er varmt! Dette er noe de elsker og jeg har vendt det til dem sakte men sikkert;) Jeg pleier også og sette dem ute i hagen med bare overdelen av buret så de får traske litt i gresset, dette er også noe de er kjempe glade i.
De liker å gå i gresset løse også, men da passer jeg selvfølgelig godt på ;)
Sånn personlig er jeg ikke så veldig glad rottesele,men det kan man jo velge selv :rottehode:
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

katter 8(

Post by torasrotter »

Jeg tørr ikke slippe rottene løs, for jeg er så redd for kattene i nabolaget:( Rottene går ikke langt uansett, men jeg er så redd for at det skal komme et lite kattemonster å prøve å spise de:(
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Lucifer
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 10 Feb 2008, 17:03
Location: Stokke

Post by Lucifer »

Christi wrote:
Da ligger jeg på et teppe med rottene i genseren
vet ikke hva de ansatte ville si om et "skadedyr" inni en matbutikk..hmmm....
Tror ikke de bryr seg om hardt. Jeg ble bedt om å slippe Lucifer løs på Rema fordi kassamannen ville se på henne.
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

De fleste butikker bryr seg ikke, men en gang ble jeg bedt om å gå ut av butikken ;)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

min veileder som jobber for nav ba meg ta med sharon min på neste møte for hun ville hilse på henne hehe :lol:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Post Reply