Ulik størrelse på rottejenter

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
Leneak

Ulik størrelse på rottejenter

Post by Leneak »

Hei!
Jeg er helt fersk i dette forumet... Men jeg har to jente rotter, Wilma og Betty, vi kjøpte Wilma først og Betty ca 2 uker senere. Wilma er eldst men fryktelig liten og veldig småspist i forhold til Betty som spiser alt hun kommer over. De er begge veldig tamme og det virker på meg som de er friske og aktive begge to... men denne størrelsesforskjellen bekymrer meg litt da... Er det noen som vet om dette er helt normalt, det bør nevnes at Wilma er født i begynnelsen av februar og betty den 1. mars.
Betty er også den dominante rotta... Takker for alle svar :)

Hilsen Lene,Wilma og Betty

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Rotter kommer i alle forskjellige størrelser og har forskjellig personlighet. Det mest normale er at hunnrotter veier 250-400 gram...

Grunnen til at alle ikke blir like store, er for det meste genetisk. Slik er det jo med oss mennesker også; noen er høye mens andre er lave. Men i noen tilfeller kan det jo også ha noe med maten de får (manglende næring), som sikkert ikke stemmer i ditt tilfelle siden du også har en stor rotte.

Som jeg nevnte innledningsvis har rotter forskjellig personlighet også. Ingen av mine rotter oppfører seg likt, de er alle unike, og det er jeg kjempeglad for!

Velkommen til forumet, forresten. Jeg håper du vil trives her! :D
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Locked