Noen tips ?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Noen tips ?

Post by Vimsa »

Er det noen som har no tips til hva vi kan gjøre så det ikke er så varmt til rottene ? Max ligger rettut i buret å puster tungt.

kriwin
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 06 Feb 2007, 00:47
Location: Tromsø

Post by kriwin »

Du kan fryse ned youghurt i isterningsposer å gi dem. Veldig populært hos mine rotter. Du kan også legge godbiter i vann å la dem fiske etter dem. Artig for både rotter og rotteeier.
R.I.P. Bianca, Dr. Jekyll, Ms. Hyde, Honey, Luna, Gaia, MayDay og Jinx

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Du kan fukte et håndkle i kaldt vann, vri det opp og legge det over buret. Fukte hengekøyer (ikke alle) i kaldt vann og vri dem opp skikkelig og henge inn. Sette inn en liten vannskål/minibasseng nederst i buret. Sistnevnte blir det søl av da, og krever at det våte skiftes så det ikke blir liggende og "råtne".

Utenfor buret er fisking et godt alternativ.

Sonija

Post by Sonija »

er ny her og vet ikke om eg gjør dette riktig,me det ser ut som om rottene mine stortrives!

har tatt halveburet med avkuttet jeg bruker i buret, og det andre halvparten med avispapir.
Den siden det er avispapir har eg satt inn en liten "balje" slik at de kan gå å sette seg i vannet!
Etter dem har vært i vannet legger de seg på avispapiret oxo går dem igjennom "sokken" etterpå.
Når dem kommer ut er dem nesten tørre. Sjekker dem og tørker dem innimellom selv.

De ligger iallefall ikke å peser lengre :)

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Skal prøve det med youghurt, rottene mine elsker det.
Så det er en god idè. :D

Takk for tipset ;)

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Jeg pleier å sette inn en is-boks med ganske kaldt vann(ikke alt for kaldt men...) og så legger jeg f.eks. litt mais oppi så de kn fiske litt! Populært :D
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Sonija

Post by Sonija »

den var bra...det må oxo testes hehe :P

Post Reply