Dyrebutikker

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Sonija

Dyrebutikker

Post by Sonija »

Uansett dyrebutikk, nevner ingen navn / kjeder.

Hadde satt veldig pris på om du kunne svare på disse spørsmålene:


1) Mange av dere mener at gnagerblandinger ikke er bra for rotter-
-Men PreStige er ok mat, eller hva?

2) Burene i butikkene rundt om kring i landet er standards bur som alle butikker har, syndtes du at dem er for små?

3) Hva syndtes du om informasjonen du får i en butikk om du spørr om noe ? ( om rotte)

4) Hva syndtes du om renholdet ?

5) Syndtes du butikkene bør avle selv, ta inn fra Sverige eller bruke stedets oppdretter ? (avtale med private oppdrettere)


6) Nevn hvor du bor ? (nermeste by)
Vil bare minne dere på at dette blir satt opp i andre forumer også!

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Det her varierer såpass mykje fra butikk til butikk, at det blir heilt feil å generalisere eit svar synes eg.

Er det ein spesiell grunn til at du spør? Blir jo litt nyskjerrig når det ser ut til at du har satt opp ein undersøkelse :)

Sonija

Post by Sonija »

Siden det er så mye "drittprat" om generelle dyrebutikker, ønsker jeg her at folk som svarer skal være ærlige og svare det de mener!
Kan svare selv om noen ønsker det!

Bare husk at det ikke skal henges ut kjeder / enkelte butikker.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

nå selger dem jo ikke gnager blanding i dyrebutikker, for det er den fra matbutikken jeg mener ikke er bra. Og det er stor forskjell på dyrebutikker.

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Jo, noen selger Bello gnagerblanding i løsvekt.

Sonija

Post by Sonija »

ja vet noen gjør det.

Oda---
River avispapir
Posts: 942
Joined: 05 Apr 2008, 22:28
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: Nesodden
Contact:

Post by Oda--- »

Trobehagen Zoo på Vinterbro senteret selger gnagerblandinger!
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Jeg har i utgangspunktet veldig få positive erfaringer med dyrebutikker. Jeg er også blant de som mener at dyr ikke er en salgsvare.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Oda--- wrote:Trobehagen Zoo på Vinterbro senteret selger gnagerblandinger!
Hva mener du er gnager blandinger da? sånt allt i ett fôr? Jeg har ikke sett gnager blanding på fôr lista til Tropehagen i hvertfall, men de har et fôr til kanin, et til hamster, et til rotte, o.s.v.

Oda---
River avispapir
Posts: 942
Joined: 05 Apr 2008, 22:28
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: Nesodden
Contact:

Post by Oda--- »

Husker ikke helt hva det heter, jeg har det fôret og mine rotter liker det veldig godt! Pakken er grønn. Det fins til rotter, kaniner, marsvin, hamster mus osv!
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

macgyver
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 15 Nov 2007, 22:05
Location: Oslo

Post by macgyver »

hvis blandingen er til en spesifikk gnager er det bedre å kalle den rotteblanding, hamsterblanding, etc. ellers er det lett å blande sammen med den som selges i matbutikkene under navnet gnagerblanding - som er ment for både marsvin, kanin, rotte, hamsetr osv. Litt pussig å lage en felles blanding for alle de dyra, i og med at f eks hamster/rotte og marsvin/kanin trenger veldig forskjellig mat. så hold dere laaangt unna matbutikkmat!
MacGyver og Chuck Norris - Lillerott og Storerott<3

Sonija

Post by Sonija »

tilbake til spørsmålene ?

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Kan du forklare meg hvorfor jeg burde svare på spørsmålene? :)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

macgyver
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 15 Nov 2007, 22:05
Location: Oslo

Post by macgyver »

1) har ingen erfaring med Prestige, men det er sikkert fint det. ¨så lenge gnagerblandingen er beregnet på rotte/hamster er det ok.

2) hvor store bur man har rottene i er helt forskjellig butikk til butikk. men ja, de er stort sett for små. men man må huske på at rottene oftest er bebiser og stort sett ikke blir lenge i butikken. om de blir store har butikken ansvar for å sette dem i bur som er store nok.

3) dette er helt individuelt fra butikk butikk. det er tross alt ikke de samme som jobber i alle dyrebutikker...

4) også helt individuelt, men det bør så klart være bra. har aldri vært i en ordentlig skitten butikk.

5) synes man bør ta inn kull fra oppdrettere eller "hobbyoppdrettere". Har man mulighet, tid, kunnskap og fasiliteter til å avle selv ser jeg ikke noe galt i det, så lenge det gjøres skikkelig. ingen burde bestille rotter fra sverige, de er ikke friske (fra imazo).

6) Oslo.

jeg tror dessverre ikke du får så mye ut av mange av disse spørsmålene :)
husk at mange dyrebutikker er private små butikker, og det finnes ikke noe slik som standard rottebur for dyrebutikker f eks. ikke kan man regne med å få lik service eller samme grad av kunnskap i alle heller. rett og slett en vanskelig bransje å sammenligne, pga så mange enkeltstående butikker og så få kjeder!
MacGyver og Chuck Norris - Lillerott og Storerott<3

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Litt vanskelig å svare på spørsmålene etter som at det varier fra dyrebutikk til dyrebutikk! Men jeg vet at Smart gnagerblanding nesten tok livet av kaninen til en vennine jeg har, dessuten inneholder lite vitaminer og næring! Jeg bruker mest mat man kjøper i løsvekt! :thu: + mye godsaker jeg mikser selv til de to små...
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Post Reply