Nemi og Susi er borte!!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Dasy
Stjeler mat
Posts: 65
Joined: 09 Nov 2007, 19:42

Nemi og Susi er borte!!

Post by Dasy »

Legger inn et innlegg for vennina mi her.....

Hun har to rotter som heter Nemi og Susi, i dag lot hun rottene løpe rundt i stolen ute, hun gikk inn en tur for å hente seg noe å drikke og når huyn kom ut igjen var rottene borte... :cry: De forsvant ca 15.15 og har vært borte siden det.
hun har satt ut bunnen i buret og tatt mangen lokk of fuldt med burstrø høy og mat+ godbiter.
Jeg har vært med og lett rund alle steder, inni huset også men vi kan verken høre elller se de..... :cry:
Hvor lang tid kan det ta før de kommer tilbake ?
Er det stor sjangs for at de kommer tilbare i det hele tatt?
Hilsen
Kristine og rottene Mikonius&Chika :rat:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Å si noe om sannsynligheten for at de kommer tilbake, skal jeg ikke gi meg ut på. Men her hjemme har jeg lagt merke til at de fleste rottene som klarer å rømme (hopper ned fra spisebordet under lufting, for eksempel), vanligvis prøver å komme seg tilbake til buret. Bortsett fra omplasseringsrotte Ramses, som aldri ble ordentlig tam. Men jeg går ut fra at venninna di anså rottene sine som veldig tamme, siden hun hadde dem ute på dem måten.

Saken er at rotter elsker å gjemme seg bort. De liker heller ikke åpne plasser noe særlig, sånn generellt. Unntak finnes alltid. Noe kan ha skremt dem, slik at de har løpt av gårde, eller det kan være nyskjerrighet som har sendt dem ut på tur. Antagelig ligger de på lur i nærheten, og vet ikke helt om de skal pile ut i åpent lende eller bare bli liggende så lenge de har skygge og ikke er sultne og tørste. Jeg tviler sterkt på at de ble tatt av en katt eller fugl på den korte tiden. Men de vet nok ikke så godt å passe seg som ville rotter. Jo før de blir funnet, desto bedre, men en sort eller brun rotte er ikke lett å se innender hekker og grener. Og på denne tiden av dagen er i alle fall mine rotter sløve som få :hm:

Du får stikke over til venninna og trøste litt før vanlig sprelletid for rottene. Sitt gjerne ute men ikke rett ved siden av buret, slik at rottene kan høre at dere prater.
Lykke til :rottehode:

Sonija

Post by Sonija »

hei

slapp mine rotter løse i går, og da forsvant lille Martha
Fant henne ikke i det hele tatt, men sonija kommer når jeg smatter på henne,men ikke den lille!
Lette overalt...en fant henne ikke.
Hu var borte i nesten 5 timer. Men vet du hvor jeg fant henne? Jo
hun hadde gjemt seg inni sofaen.... så let på små trange steder.
Er sikker på at dem er der et sted, om dem ikke har løpt ut døra.


Lykke til!

Dasy
Stjeler mat
Posts: 65
Joined: 09 Nov 2007, 19:42

Post by Dasy »

Takk for fine tips :)
Jeg og vennina mi har vært ute og lett nå siden de forsvant, hele huset, hele treassen og hagen, men fant de ingen steder.... som sagt satt vi ut mat og br mangen steder men ingen kom.
Etter en stund tenkte jeg at de kunne jo ha vært så vågale at de hadde gått inn i naboens hage, jeg gikk og lette, og der plutselig i ved-stabelen stakk to nusselige hoder ut!! :D
Vi satte buret ved siden av og etter ca. 30 min var de i buret :sol:

De hadde masse støv på seg og Susi hadde fått masse på øyet og, men det fikk vi tørket bort, så får håbe de ikke får noe luftveisinfeksjon pga. alt støvet som var der inne... :smack:
Hilsen
Kristine og rottene Mikonius&Chika :rat:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Så bra at de kom til rette :)
Jeg regner med at venninnen din har lært nå at rottene må passes på hele tiden ;)

Dasy
Stjeler mat
Posts: 65
Joined: 09 Nov 2007, 19:42

Post by Dasy »

Hehe, ja Matmor, det kan du trygt si :geek: :D
Hilsen
Kristine og rottene Mikonius&Chika :rat:

Sonija

Post by Sonija »

Flott at dem er komet til sin rett igjen ;)

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Så bra at hun fant hun! Er litt skummelt det der, altså! :? :D
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

så godt at dere fant de hos naboen, å at de kom til rette igjen :bravo: rotter er utrolig raske å flinke klatrere, må nok ha ett godt øye med de hele tiden når de er løse ute, :D
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Dasy
Stjeler mat
Posts: 65
Joined: 09 Nov 2007, 19:42

Post by Dasy »

Ja, glad de kom tilbake :)
Når d var tilbake i buret tok de en laaang og god vask i hele pelsen :rottehode: :P
Hilsen
Kristine og rottene Mikonius&Chika :rat:

Post Reply