Tisser overalt

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
wesc
Pinky

Tisser overalt

Post by wesc »

Hei - Noen som vet hvordan man kan få rottene til å tisse et sted isteden for at de tisser der de vil? Har en som skal tisse overalt og det er litt kjedelig til tider. :(

Mvh Ole

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

For de aller fleste er det noe en bare må venne seg til :pig:

Vimsa
Markeringsbehov

Post by Vimsa »

Mine 2 gutter tisser og bæsjer bare en stand i buret. Er vel en vanesak. :)

Amalie
Pinky

Post by Amalie »

Når mine var mindre tissa og bæsja de over alt, men jeg leste et sted at hvis ikke rottene finner en fast doplass selv må men hjelpe til litt. Flytt all bæsjen til det stedet i buret du syns passer til do. Har også hørt at hvis de har en vane for å tisse utenfor buret at det kan være lur å sette ut litt kattesand på de stedene.

Lykke til ;)
Amalie

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

Ja, mange lar seg dotrene for avføringen, men tissingen er det verre med. I hvert fall hos oss. Men jeg har sett at guttene mine for det meste unngår å tisse - i motsetning til markering - andre steder enn i buret. Bortsett fra når jeg tuller med dem, eller de blir veldig ivrige :lol:

Karen---
Alfatryne

Post by Karen--- »

Tror det bare er en vanesak ;) Min forrige hann rotte tissa ikke så mye når han ble litt eldre og ikke var en upottetrent baby lenger :) Men det er jo mye vanskligere med tisset enn med bæsjen da :pig:
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Sonija

Post by Sonija »

Har satt inn en liten eske med litt sand i buret, det tok ikke mere enn en uke.
Nå tisser & bæsjer dem oppi der :bravo:

Karen---
Alfatryne

Post by Karen--- »

Mine har bare ett hjørne de ;)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Molly matmor
Hamstrer mat

Post by Molly matmor »

Bruker du å skifte på buret veldig ofte :?:
Hilsen Meg og Tequila
R.I.P Molly, Mint<3

17 år, jente

Embi
Pinky

Post by Embi »

Jeg har stort sett vært heldige med mine rotter og de har vært relativt lite grisete. De to nye vi har nå er noen ordentlige sløvinger....en dag jeg tilfeldig gikk forbi buret så lå de som vanlig i den øverste kurven sin da den ene plutselig bare tisset rett ut av kurven uten å lee på en eneste kroppsdel. Jeg ble helt forferdet...ikke rart alt lukter skikkelig stramt! Ellers har jeg også flyttet litt rundt på dokassa etter hvor jeg se de liker å tisse og bæsje, men da hender det de flytter til et annet sted! Jeg synes uansett de har blitt flinkere til å holde seg til dokassa med tiden...

H+B+S
Betarotte

Post by H+B+S »

Har samme problem! Mine tisser helst oppå platene/hyllene i buret. Irriterende! Også tisser de rett ved matskålen, æsj sier jeg! Min tante jobber i dyrebutikk da, og hun sa jeg måtte ta ut plantene for en stund så de vender seg til å gå på do i en krok i bunnen, istedefor på platene.
Rotteløs ! ;o
Savner Boss, Søppel og Lavendel ! :/

http://sites.google.com/site/kiddosrats/
Ny = Under oppbygging

Post Reply