Hvor har dere burene plassert

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

KineA
Sover i do
Posts: 211
Joined: 24 May 2008, 14:14
Location: Oppland

Hvor har dere burene plassert

Post by KineA »

i huset/leiligheten deres?
Har dere de i stua,kjøkkenet eller eget rom?

Her står burene i stua :)
Har 3 bur,to av de er store(jenny bur og kaninbur),og ett litt mindre.

Sonija

Post by Sonija »

Alle inne dyrene mine står i stuen.
rottene,undulatene & hamsterene.

Vi skal lage et dyrerom etterhvert der både rottene og undulatene skal få et bur som går fra tak til gulv, men regner ikke med at dette blir gjort i sommer!! :sol:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Hos oss står rottene på en "privatstue" (datarom/bibliotek). Det passer ikke så godt å ha dem i stuen fordi vi har en husvenn som er allergisk, og fordi en del mennesker ikke synes det er så hyggelig å sette seg ned ved siden av et rottebur :) Men det er ikke alle som har plass nok til å gjøre det slik. Datarommet er i bruk mesteparten av ettermiddagen og kvelden, så rottene har mye selskap.

KineA
Sover i do
Posts: 211
Joined: 24 May 2008, 14:14
Location: Oppland

Post by KineA »

Jeg har ett rom til overs som ikke blir brukt til noe,men jeg vet ikke om rottene vil trives der. Rommet ligger i 1 etg,men litt "avsides" i forhold til kjøkken og stue,det er jo der vi tobeinte er mest..

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Mine står på rommet mitt :D

KineA
Sover i do
Posts: 211
Joined: 24 May 2008, 14:14
Location: Oppland

Post by KineA »

Står de på soverommet? Hvordan får du sove?? :shock: Jeg har sovet på sofaen i stua noen ganger,og her er det natteliv de luxe i burene da,de spiser,drikker og leker veldig her på natta :roll:

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Hehe :) Jeg er vant til det :P legger ikke stort mærke til at dem bråker.
Var ikke så gøy i begynnelsen fikk ikke sove da :? Men nå har jeg vent meg til det så jeg sovner å sover sellom dem bråker ;) :P

KineA
Sover i do
Posts: 211
Joined: 24 May 2008, 14:14
Location: Oppland

Post by KineA »

Hehe,ja det er jo utrolig hva en blir vandt til :lol:

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Jeg har jentene på soverommet, og guttene på datarommet som ligger vegg i vegg. Liker å ha dyr på rommet, trivelig med litt selskap :P

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Hender jeg skyver buret på stua noen ganger :P
Hvis dem bråker mye om morgenen :P

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Mine står i stua. En rolig krok, med full oversikt...
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

Ingvild
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 27 Sep 2007, 18:08
Location: Stenbråten, Oslo

Post by Ingvild »

Buret vårt står på kjøkkenet. Vi oppholder oss mye på kjøkkenet så det er sosialt for dem, samtidig som det er enkelt å lukke døren hvis vi har bråkete gjester. Og - vi må være flinke å skifte i buret så det ikke lukter ille der vi spiser.

Vi har akkurat kommet hjem etter en og en halv uke på hytta - og der stod de midt i stua. Det var tydelig at de likte det - å være med oss der vi satt og spilte vri åtter alle kveldene.

:-)

PS Kine A: Kanskje du kan forminske avatarbildet ditt litt, eller kanskje en av moderatorene kan gjøre det?

macgyver
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 15 Nov 2007, 22:05
Location: Oslo

Post by macgyver »

mine står på soverommet med meg, mest fordi jeg bor med 3 andre som synes det blir litt mye å ha dem i stua. pluss at stua kan bli i overkant sosial for rottusene, med mye musikk og støy. det lukter og bråker jo litt å ha dem så tett oppå seg når man skal sove, men jeg synes mest det er koselig! men hvis jeg hadde hatt muligheten hadde jeg nok helst hatt dem i stua, pga det er mer sosialt, og ikke minst større og lysere der.
MacGyver og Chuck Norris - Lillerott og Storerott<3

Embi
Pinky
Posts: 21
Joined: 07 Jun 2008, 21:19
Location: Skien

Post by Embi »

De står i stua. Mest sosialt, jevnest temperatur og minst bråk. Kjøkkenet var ikke aktuelt da "kjøkkensjefen" ikke synes det passer seg med dyr der det blir laget mat. Like greit, mat os er vel ikke akkurat noe særlig for dem heller...

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Vi har hamsterne på kjøkkenet og rottene i en avkrok av stua - for alle de firbente er de der vi tobente er mest men samtidig lengst mulig unna TV/musikkanlegg og de sterkeste lampene.

Jeg delte rom med rottene da vi var på ferie, og selv om det var koselig med rottelyder ble det litt i overkant bråkete av og til.

Post Reply