Stakkars rotter

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Stakkars rotter

Post by torasrotter »

Sjokkert!! Denne rotten har stått ute siden mai!!

http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... .svl=Bilde
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Mister
Stjeler mat
Posts: 73
Joined: 17 Aug 2008, 19:47

Post by Mister »

:shock: Stakkars! :(

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

også bor det en rotte og en ørkenrotte sammen i den.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Fikk vondt inni meg av å se det dær. :(

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Vel, etter mitt skjønn kan knapt den treboksen kalles et bur, en helt annen ting er at hun har to levende vesner inni kassa.. Håper virkelig hun har hatt litt fornuft og at dyrene har fått stå inne i det minste. Det forunder meg at hun tørr å legge ut bilde av det hele, håper nesten det er en dårlig spøk. Om ikke, er vel dette en av de tingene som gjør meg :evil:

Edit: Ringte til damen som hadde dem, måtte bare... De hadde hvisnokk ikke stått ute, selv om inrykket gir intrykk av det.
Last edited by Biamora on 18 Aug 2008, 14:50, edited 1 time in total.
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

Å herregud!! Stakars! Har de bodd ute i det buret der må de jo være kjempe syke!! Tenk hvor kaldt det er om natta da, og ligge i den kassa der i trekk kan ikke akkuratt være sunt, skitten så den ut og :( Er det tilfelle at de har bodd ute i den der, så er det grov dyreplageri spør du meg!! Herregud, jeg blir stadig ovverrasket over hvordan folk kan behandle dyr!! Arrrrgh!!!!! :evil:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

ingen andre enn jeg som reagerer på at det er to forskjellige arter som har bodd sammen :? ?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Jo for all del, det er mer en uheldig. Slik som jeg ser det er det trist hele greiene. Buret er jo da også overfylt med høy. Å når man ser på vedlikeholdet av selve buret, spørs det om man har tatt seg bryet med å fryse det først. Men de burde strengt tatt har sin egen art som burkamerat. Vet i grunnen ikke hvor uheldig det er at man setter rotte med ørkenrotte... :hm: Noen med erfaring på dette??
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

nå så jeg at annonsen var slettet,noen her som sendte mail til henne? Hvis ikke får vi håpe de fikk et nytt godt hjem..

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Jeg ringte henne å sa at annonsen hennes skapte reaksjoner av den negative sorten, og at grunnen kort og godt var buret i seg selv, blandingen av arter og at man hadde intrykk av at de stakkars dyra hadde bodd ute hele sommeren. Jeg sa det kansje ville være en ide å oppgradere annonsen noe. Det var kansje dumt av meg, men følte for å vidreformidle reaksjonen de fleste av oss fikk når vi så den...
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

Syns det var bra du sa ifra!! Var det sant at rottene hadde bodd ute eller? Håper hun fikk tenkt seg om, som behandler dyr på den måten..

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Nei rotta og ørkenrotta bodde sammen ja, men ikke ute i buret. De var inne også etter som jeg forsto, men om det var i et annet bur eller det samme fikk jeg ikke vite. Men om hun hadde et annet bur ville jeg trodd at hun ville selge eller gi bort det også...Men, men, det vet jeg jo ikke...
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

Randi
Betarotte
Posts: 431
Joined: 26 Feb 2006, 15:27
Location: Oslo
Contact:

Post by Randi »

Julirottenes Omplassering har også sendt infomail til eieren av dyrene for en god stund siden om at forskjellige arter ikke skal gå sammen.

smittogsmule
Stjeler mat
Posts: 56
Joined: 31 Jul 2008, 21:43
Location: Kvalsund

Post by smittogsmule »

Ble litt forvirra jeg, er det noen GOD grunn til at ikke en rotte og en ørkenrotte kan bo sammen hvis de går godt overens :hm:
Så lenge de har et bur som ivaretar begge artenes behov så kan ikke jeg se noen grunn til at ikke det skal gå.

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Jeg må vel si at det vet jeg ikke, jeg heller. Det jeg var opptatt av var i grunnen hvordan de hadde det, og om de hadde stått ute hele sommeren. Kansje andre har bedre erfaring med hvorfor arter ikke skal blandes slik som i dette tilfelle. Min første tanke var jo "jaja, katter, hunder og rotter bor jo i samme hus", men som sakt så har jeg ikke noe godt svar på akkurat den delen av dette problemet... Lurer litt på det selv også, noen som vet??
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

Post Reply