Dyremishandling? Hva skal jeg gjøre?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Ja jeg håper virkelig at de tar til vettet! Håper de kan gi meg guttene iallefall, for det virker som de er kjøpt så hun kan ha rotte bare for å ha rotte og ikke virkelig sette seg inn i hva som skal til for at de skal trives!
:roll:
Ida dyrepoliti på oppdrag, er ikke første gang, og sikkert ikke den siste 8)

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Håper du får den gravide jenten også jeg. Stå på :thu:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Ja det håper egentlig jeg og, eller iallefall hjelpe til med ungene. Får virkelig håpe at hun ikke er drektig!

utyske
Sofaspiser
Posts: 161
Joined: 19 Aug 2007, 19:02
Location: Vestfold.

Post by utyske »

Godt jobba!

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

fint du gjore noe med det :)
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Så flott :)

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Da har jeg vært og levert to nye bur til de :D Fikk kjøpe av meg to av mine gamle, velbrukte bur billig for 600 kr + litt stoff som de kan bruke til hengekøyer. Så også på hurotta, og hun så heldigvis ikke drektig ut! De har håp om å få satt sammen guttene etterhvert. Jeg tilbød meg å hjelpe de om de trengte det. Så får vi håpe det ordner seg og at rottene får det bedre!

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Bra, hold oss oppdatert
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

utyske
Sofaspiser
Posts: 161
Joined: 19 Aug 2007, 19:02
Location: Vestfold.

Post by utyske »

Det er bra, altså. Kjempeflott at du er behjelpelig!

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Godt at det ser ut til å ordne seg :D

Snuppelura
Pinky
Posts: 29
Joined: 09 Sep 2008, 18:48

Post by Snuppelura »

Bra :) ble gla innimeg da jeg så dette innlegget, og hvordan det helegikk seg til tilslutt :)
:bravo:
Ida og Christoffer
Snuppelura, Lillejenta, Wicca og Afrodite
Valentino, Blåmann og en uten navn

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Så bra :bravo: Håper de får kos og riktig fortype og dyrlegeskjekk når det trengs også da ;) Kjempe bra jobba :bravo:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Jeg tror de får kos, kan ikke 100% bekrefte det, men det virker iallefall som om de bruker å ta de ut og kose med de hver dag. Maten de får er rat and mouse duo, så det er det ingenting å klage på. Og i tillegg så får de vaktelegg en gang iblandt, og det er jo en slager :spise:
Ang. dyrlegen; jeg og håper at de drar avgårde når det trengs. Får håpe jeg har såpass observante vennes som kan stikke innom og sjekke hvordan de har det.

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Mattilsynet vil nok ikke gjøre noe.. Jeg vet ikke om her er noen som driver med hest? Men i alle fall; jeg kom over en vanskjøtet hest som stod uten mat, uten drikke og med hover som aaaaldri har blitt skjært/klippet (det SKAL bli gjort hver 6 uke).

Jeg tok mye bilder av den stakkars hesten, men mattilsynet gjorde ingenting. Hoppa døde selvsagt etter kort tid.. Siden hoppa ikke var vant med mennesker, kunne jeg ikke ta henne med meg. (Litt lettere med rotter, da ja..)

Det jeg prøver å komme frem til er at når mattilsynet ikke brydde seg om denne hesten en gang, er sjansen veldig liten for at de vil bry seg om rotter, som er "verdiløse eklinger" for å si det slik.

Jeg vet at vi her inne elsker rottene våre, men skal vi se dem utenfra så vet vi alle at de ikke er på laaangt nær så "verdifulle" som hunder og hester (selv om vi mener noe heeeeeeeeeeeelt annet!!)

Hadde jeg klart å tatt med meg hesten, hadde jeg gjort det. Hadde jeg vært deg, hadde jeg holdt de rottene på fanget akkurat nå. Jeg er ikke akkurat noe kriminelt menneske, men å stjele slike dyr har jeg null problemer med..!;)

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Jeg svarte selvsagt før jeg hadde lest alt.. Hehe.. Så flott at alt ser ut til å ordne seg!:D Du har vært kjempeflink:D

Post Reply