Løfte opp etter halen?!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Jepp! Jeg kan jo kalle to av mine for hetterotter, siden de er hooded liksom, men rotter som IKKE her hooded er det bare teit å kalle hetterotter!

Frida96
Stjeler mat
Posts: 80
Joined: 01 Oct 2008, 16:54
Contact:

Post by Frida96 »

Hva f...? :evil: Kødder du med meg? >.<

- Ved å ha badekar i buret, risikerer rotta å drukne!

- Hvis rotta løftes etter halen kan leddene bli ødelagdt, og man kan risikere å måtte amputere hele/store deler av halen.

- Spon og sagflis i buret er et utrolig dårlig valg! Rotter har trange luftveier, og om de puster inn det kan luftkanalene tettes! :evil:

Fy fader. Det finnes nok av dumme folk her i verden, som sikkert så det og tester det ut. -.-

Jeg er virkelig sjokkert. Hvem kan gjøre noe sånt mot rotter??
Frida, Kevin & Herman :rottehode:

www.rottereiret96.piczo.com - besøk hjemmesiden vår :D

smittogsmule
Stjeler mat
Posts: 56
Joined: 31 Jul 2008, 21:43
Location: Kvalsund

Post by smittogsmule »

Jeg syns det er mest rart at du klarer å huske detaljert hva de sa i programmet men IKKE hvilken dag du satt å så på det eller hvilken kanal (hadde det vært meg hadde jeg tatt meg bryet med å finne ut hvilken kanal det var STRAKS)
Sikker på at du ikke bare kødder med oss :roll:

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Frida96 wrote:- Ved å ha badekar i buret, risikerer rotta å drukne!
Jeg har veldig ofte en isboks eller liten balje med lunkent vann, da Cilla elsker og bade/vasse :) Det er selvfølgelig ikke helt fullt, men jeg tror nok at en voksen rotte klarer å "redde" seg ut av det hvis den hadde plumpet nedi ;) Da mener jeg jo om det er en f.eks en liten isboks eller noe lignende.
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Det høres mer ut som noe man kunne sagt om degus eller ørkenrotte.
Aurora

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Hva da? - At den kan drukne? :)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Nei, det med at de ikke blir veldig tamme, og at de skal ha det "naturlig". Ørkenrotter liker jo å grave. Har hørt mus løftes noen ganger med halen...
Aurora

Oda---
River avispapir
Posts: 942
Joined: 05 Apr 2008, 22:28
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: Nesodden
Contact:

Post by Oda--- »

Hater at folk tror at rotter er rotter, samme om de er tamrotter (*kremt, kremt* hetterotter) eller ørkenrotter... Blæ... :|
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Tuller med dere nei! :O Det ser jeg da ærlig talt ikke noe poeng i? Prøver å finne ut hvilken kanal det var, men neida :S Jeg vet at jeg skulle ha notert meg det, men det får jeg heller huske på om jeg kommer over noe sånt igjen :S

millyrottelove
Sover i do
Posts: 230
Joined: 25 Nov 2008, 16:36

Post by millyrottelove »

... tror det kan ha vært en dansk kanal for ingen norske kanaler jeg pleier å følge med på har send noe sånt...
Hilsen...
Meg og mine to små, Mille og Luna<3
13 år!

mariiieee
Pinky
Posts: 26
Joined: 26 Nov 2008, 14:03

Post by mariiieee »

uff da, hørtes idiotisk ut :?
Mais & Bajs mine søte små :)

Dumle
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 10 May 2007, 17:06
Location: Akershus

Post by Dumle »

Tenk på alle de som faktisk tenker/vurderer å skaffe seg rotte, også fikk de se det programmet og virkelig sett hvordan rotter (ikke) er og hvordan de i hvertfall (ikke) skal behandles, og på bakgrunn av det bestemte seg for at de ikke ville ha et halvvillt, kanskje-med-stor-sannsynlighet-bitende dyr som absolutt ikke er sosialt.. Hadde dette vært riktig info hadde heller ikke jeg hatt lyst på rotte.

Eller enda verre: De som så dette og på bakgrunn av programmet bestemte seg for et dyr de bare trengte å fore/vanne :o
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Ja, det er jo helt grusomt! Har prøvd å fulgt med på TV'en, men har ikke dukket opp noe lignende program i alle fall.. Siden ingen her inne så det, så får vi bare håpe at det ikke var så mange andre i landet som så det heller :P

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

jeg tipper at det har skjedd en mixup av rotte og ørkenrotte (som ikke er en rotte, men mer i slekt med hamster). men uansett veldig dårlig av de som har laget programmet, og tekstingen har sikkert også vært slækk.
endel av punktene stemmer med hvordan ørkenrotter skal ha det, hvis du bytter ut "vann" med "sand". ørkenrotter liker langstrakte bur eller akvarier, som gjerne må være godt utnyttet i høyden også. de liker masse masse strø, finkornet sand, fint høy, skikkelig ørkenrottemat med fettholdige frøtyper, og et tørt miljø. de kan fint bli tamme og klatre rundt på eieren sin, men står sjelden i ro og er mer et "se på" dyr som trives med naturlige omgivelser. de er ikke så avhengig av kos som rotter.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Crazyish83

Post by Crazyish83 »

Ørkenrotta kan ikke løftes etter halen da den vil slippe halen av den behandlinga. Og er som sagt fra ørkenen, så om de har oversatt det med bad fra degus ell ørkenrotte, er det sandbad de mener.

Har hatt flere rotter som elsker å bade og dykke, så drukning er det liten fare for, større fare er det for at de vil fryse av det kalde vannet dersom det blir stående i buret.

Du husker punktvis reglene de oppga om rottehold, men ikke kanal, type program, program leder, sendetid ell dag?

Post Reply