Tur :D

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Tur :D

Post by Tonje! »

Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden, men svarer likevel :)

Jeg hadde med de forrige rottene mine ut innimellom, når været var mildt. En gang hadde jeg dem til og med på langtur rundt et vann. Da satt de enten på skulderen min, i genseren eller i reseburet. Også fikk de gå litt på bakken mens jeg holdt dem forsiktig innerst i haleroten.

Men jeg var mye yngre enn jeg er nå, og hakket med naiv. Ville nok ikke vært like "selvsikker" på det der i dag. Og det gikk jo gæærnt en gang, Hedda Gabler fikk panikk en gang vi hadde dem med en kort tur utenfor huset. Hun løp innunder huset og gjemte seg, og kom ikke ut. Vi prøvde alle mulige måter å få henne ut på, både den kvelden og natta, men det var ikke noe tegn til henne. Jeg trodde hun var borte for alltid og var totalt knust, men heldigvis dukket hun opp neste morgen da jeg en siste gang gikk ut for å rope på henne. (Tror nesten aldri jeg har vært så lettet og glad i mitt liv, lo og grein om hverandre :oops: ).

Så nei, brent barn skyr ilden. Vær forsiktig, dere! Det er nok artig for rottene å få være med ut, såfremt de ikke blir skremt, men ta forhåndsregler.

PS: Det er ikke lov å ha med dyr inn i matbutikker ;) Ser noen har foreslått det.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Tiannina
Tisser i køyene
Posts: 618
Joined: 09 Oct 2008, 18:03

Re: Tur :D

Post by Tiannina »

Jeg har heller ikke lest hele tråden, men svarer jeg også :)

Jeg har marsvinbånd til mine :)
Har bare hatt med rottene ut en gang, da var det vindstille og godt vær.
Det var kjempe morsomt å se hvor nysgjerrige de ble :D
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

Post Reply