Da fikk jeg en resept på Vibranord som jeg skulle gi til rottene mine i 2 uker. Dyrlegen sa jeg skulle gi 0,3 ml 1 gang daglig i 2 uker, og det gjorde jeg.. Da det hadde gått 2 uker, var de fortsatt ikke friske :trist: Jeg ringte ned og spurte om jeg skulle fortsette med medisinen, og de sa jeg skulle fortsette i 1 uke til, men at jeg kunne minke dosen litt.. Så jeg minket dosen til 2,5 og fortsatte i 1 uke. De 2 siste dagene merket jeg ikke noen form for LVI symptomer lenger. Nå er det snart 2 uker siden jeg sluttet med Vibranord og nå har de fått rød veske rundt nesen igjen

Jeg ringte til dyrlegen igjen, og jeg ble henvist til AviVet i Oslo, for på Gjøvik hadde de ikke nok kompetanse innen behandling av rotter :trist: Da jeg ringte AviVet sa de jeg måtte komme med rottene dit for å ta ett bilde av lungene. Men det blir uansett ikke noe annet de får gjort enn å gi ett sikkert svar på at det er LVI :/ Siden LVI ikke er lett å bli kvitt, så var det egentlig bare antibiotika kurer som fungerer.. De sa jeg kunne fortsette med kuren litt lenger å se om det hjalp. Jeg vil helst slippe å dra med meg rottene på en 2 timers lang togtur inn til Oslo for så å surre rundt der i mange timer.. :/ Dette tror jeg dem bare blir mer stresset og syke av uansett

Nå har jeg begynt å gi dem Vibranord igjen, men burde jeg fortsette med den dosen jeg har gitt dem før, eller burde jeg øke det til 2 ganger daglig? Dyrlegene her på Gjøvik kan ikke så mye om rotter, så må nesten bare spørre dere. Og hvor lenge kan jeg gi Vibranord? Noen sier maks 2 uker og andre 1 måned.. så litt usikker :S Skal medisinen ha virket i 1 uke før jeg slutter med den?
Ble litt mye det her, men håper noen kommer med tips