Erfaring av midd?
Moderator: Moderatorer
Erfaring av midd?
Noen tips til hvordan jeg skal vaske bur for midd ?
Lilli, Live & Luna<3
Hvil i fred <3 Mia, Remi, Sofie, Vide, Pernille, Emma & Rikke <3
Re: Erfaring av midd?
Jeg tror ikke du trenger å vaske det på noen spesiell måte. Midden overlever ikke lenge i buret, og om rottene har fått middel så virker dette i et par dager. Så evt midd som kravler i buret dør av seg selv ganske fort og de som finner tilbake til rottene dør også pga middelet. Tror jeg da 

Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek
R.I.P Guttene mine
R.I.P Guttene mine
Jeg vasket bare over buret med lunket vann og grønnsåpe
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3
http://www.tamrotter.com/utskrifter/altlusmidd.pdf
brukte varmt vatn og grønnsåpe på bur og innventar av tre/plast etter kvar behandling, fungerte bra hos meg, hengekøyer ble vaska i vaskemaskin på 60 grader
brukte varmt vatn og grønnsåpe på bur og innventar av tre/plast etter kvar behandling, fungerte bra hos meg, hengekøyer ble vaska i vaskemaskin på 60 grader
-
- Alfatryne
- Kjønn: Kvinne
Har aldri hatt midd på dyrene mine, men mener de ikke lever så lenge utenfor verten sin, så om du behandler dyrene dine for midd, så vil de som kravler rundt i selvet buret også dø da verten ikke lengre "kan brukes" 

Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3
http://www.willywonkasrotter.com
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3
http://www.willywonkasrotter.com
Bestandig ved bruk av gift (antibiotika og antiparasittmidler er gift for organismene man prøver å kvitte seg med) er det noen midd og egg som klarer seg bedre enn andre. I prinsippet burde det holde med én middbehandling av flokken for Stronghold, for eksempel, men likevel anbefales det å behandle to eller tre ganger. Det er jo fordi noen egg og midd faktisk overlever! Derfor lønner det seg å vaske skikkelig for å fjerne overlevere som gjemmer seg i omgivelsene.
Okei, takk for tipsene :cheerful: vasker alt burinnhold, men selve buret blir vanskelig å få vasket.. Har Venezia buret og det er helt umulig å få vasket uten å få rust i rørene! Men vasker så godt jeg kan og håper på at det er bra nok :cheerful:
Lilli, Live & Luna<3
Hva med alko spray? eller slike rene hender servietter ?
Alkohol tar vel det meste av slike uhumskheter?
Alkoholen vil jo fordampe så rottene vil ikke bli utsatt for fæle dunster :cheerful:
:nottelling: Mulig jeg er helt utpå viddene nå altså :crazy:
Alkohol tar vel det meste av slike uhumskheter?

Alkoholen vil jo fordampe så rottene vil ikke bli utsatt for fæle dunster :cheerful:
:nottelling: Mulig jeg er helt utpå viddene nå altså :crazy:
Alkoholen fordamper såpass raskt at den neppe gjør noe fra eller til for midd og egg hvis man ikke klarer å dynke dem skikkelig over tid. Tannbørste og/eller dampvasker er mye mer effektivt.
OkMatmor wrote:Alkoholen fordamper såpass raskt at den neppe gjør noe fra eller til for midd og egg hvis man ikke klarer å dynke dem skikkelig over tid. Tannbørste og/eller dampvasker er mye mer effektivt.