Info-ark

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Matmor
Gammelrotte

Info-ark

Post by Matmor »

Anita og jeg pusler med planer om å lage noen flere informasjonsark av samme type som Lus, midd og lopper. Et skriv om smertetegn er allerede til gjennomsyn hos en veterinær som har erfaring fra forsøksdyr, og nå tenker vi i retning urinvegsinfeksjoner som neste prosjekt. Men til en slik artikkel vil vi gjerne ha sykehistorier og bilder :hiding: Vi kan ikke garantere at vi bruker det vi får inn (håper selvsagt at det blir litt å velge på), men det vi bruker blir dere selvsagt kreditert for :bravo:

Sykehistoriene bør inneholde opplysninger om
*hvordan urinveisinfeksjonen ble oppdaget
*hvordan den ble behandlet
*hvordan rotta reagerte på medisinene (bivirkninger, tid før bedring, event. manglende effekt)

Og hvis du har opplevd noe som så ut som urinvegsinfeksjon i første omgang, men viste seg å være noe annet, er vi også interessert.

wollf
Gammelrotte

Re: Info-ark

Post by wollf »

ser hva vet sier i morgen, bilde har du fått. og så oppdaterer jeg deg. supert tilltak, tilogmed vi som har hatt rotter lenge kan bli overasket med sykdommer vi ikke har hatt før;) bra for alle å kunne ha en slik oversikt

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Ingen bilder av rød urin er kommet inn (fortsatt interessert!), så jeg etterlyser noe annet i stedet: Bilder av rottebæsj.

Bæsj i "holder så vidt fasongen så lenge ingen tråkker i den" (gjerne med fotavtrykk...), bæsj som best kan beskrives som splatteklatter, normal bæsj, tørr bæsj, event. bæsj med mark i. Det eneste jeg har liggende selv er bildet av en veeeeldig lang en sammen med en normal størrelse for en voksen rotte, og det hjelper ikke så mye.

Rottene mine har vært for friske for lenge :lolear:

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

hva med bæsj som i slim bæsj?

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

Image

Tonje Lenore
Alfatryne

Post by Tonje Lenore »

Dette er jo suuupert!
Jeg skal opp til vetten min på Liertoppen i morgen og levere lus, midd og lopper infoen som jeg har printet ut! :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:

:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:

http://Www.selgerotter.blogg.no

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

hva med bæsj som i slim bæsj?
Lekkert :peewaggle:
Har du noen formening om hvor stor slimklatten var - det er ingen ting å sammenlikne med av typen fyrstikk eller linial. Og hva er sykehistorien?Jeg kan gjerne ta det på pm, sånn at ikke sarte sjeler setter kveldsmaten i halsen, hvis det er ekkelt.

Post Reply