Uffda det så ikke noe godt ut nei :flau2:
Jeg har ei albino jente som veldig lett får Bumblefoot og hun hadde fryktelig store sår på bena da jeg fikk henne.
Det som hjalp her , var å ha fleece på ALLE flater rottene går på. Så da måtte hyller, stiger, sputniker osv få fleece enten på eller i seg, bunnen også. jo mykere rottene går jo bedre :cheer: Også er det viktig å skifte hylletrekkene ofte om rottene pisser på hyllene sine. God hygiene i buret er viktig da bakterier fort setter seg i åpne sår og er ofte en medvirkende årsak til at rotter får bumblefoot .
Bruker du strø, så burde du finne et mykt strø av papir som Boxo Comfort elns.
Som behandling vasket vi beina hennes to ganger hver dag med mild babysåpe og smurte med sinksalve en gang daglig. Sinksalve smører du på etter at du har vasket bena hennes.
Dette var det veterinæren som rådet oss til å gjøre og det hadde en god virkning!
Sist hun hadde antydning til å få bumblefooten tilbake brukte vi en veterinær spray som wollf selger fra Forever. den inneholder aloevera og hjalp Tula kolosalt! etter vask av bein med vet.spray fulgte vi på med sinksalve :cheerful:
Etter at vi starta med den sprayen har hun ikke hatt en eneste antydning til litt hovne bein engang!
Hun vil kansje føle seg litt bedre dersom hun får litt smertestillende, slike sår på bena gjør fryktelig vondt. Saga søstra til Tula hadde enorme sår, på strl med 50 øringer, og hun reagerte på smerte selv når hun lå i narkose og vetrinæren klemte ut puss av sårene

Da lot vi henne slippe :trist2:
Men dra til veterinær med henne du, bumblefoot oppstår ofte på dyr med vakklende helse og på gamle dyr med nedsatt forsvar.
Dette er da mine erfaringer, men det er nok flere som har gode tips å komme med :glise:
Masse lykke til!!! :change: