Har denne søte rottejenta porfyrin?
Moderator: Moderatorer
-
- Pinky
Har denne søte rottejenta porfyrin?
Hei Rottefolk :cheer:
Jeg har fulgt litt med på rottejenta mi og hun virker syk, men samtidig ikke syk... Hun kan være hyper noen ganger og veldig ofte slapp og vil ikke komme ut av buret. Hun har jo hatt luftveisinfeksjon for ikke så lenge siden og ble ferdig med kuren sin for ca 2 måneder siden. Hun skal jo være frisk nå etter å ha gått på 2-3 kurer, men hun virker jo ikke frisk :redd:
Har er noen "fine" bilder av nesa.. Har ikke noen bilder der hun er KNALLRØD rundt nesa... og inni forsåvidt. Kan ikke legge ut bilder av henne (forstår ikke hvordan) :hæ: ... Orker noen å legge ut for meg? :ratgreen:
Jeg har fulgt litt med på rottejenta mi og hun virker syk, men samtidig ikke syk... Hun kan være hyper noen ganger og veldig ofte slapp og vil ikke komme ut av buret. Hun har jo hatt luftveisinfeksjon for ikke så lenge siden og ble ferdig med kuren sin for ca 2 måneder siden. Hun skal jo være frisk nå etter å ha gått på 2-3 kurer, men hun virker jo ikke frisk :redd:
Har er noen "fine" bilder av nesa.. Har ikke noen bilder der hun er KNALLRØD rundt nesa... og inni forsåvidt. Kan ikke legge ut bilder av henne (forstår ikke hvordan) :hæ: ... Orker noen å legge ut for meg? :ratgreen:
Nora Louise E og Emily <3
-
- Alfatryne
Re: Har denne søte rottejenta porfyrin?
send til meg så skal jeg legge ut for deg :cheerful:
Rotteheimen@hotmail.com
Rotteheimen@hotmail.com
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:
[HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART]
http://Www.selgerotter.blogg.no
send meg bildet på wollf85@hotmail.com så kan jeg legge de ut for deg
-
- Pinky
Takk for at du kunne gjøre det, men har sendt til Tonje Lenore :cheerful:wollf wrote:send meg bildet på wollf85@hotmail.com så kan jeg legge de ut for deg
-
- Alfatryne
Her kommer bildene:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:
[HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART]
Hun har porfyrin rundt nesa, men det er ikke veldig mye. Hvor gammel er hun?
-
- Pinky
Det her er 5% av det hun bruker å ha. En gang nøs hun sånn at det så ut som kraftig neseblod. Hun nøs også en gang en stor klump på størrelse med en menneskeneggel.Matmor wrote:Hun har porfyrin rundt nesa, men det er ikke veldig mye. Hvor gammel er hun?
Hun er ifra IMAZO så vet ikke riktig alder. Kjøpte henne 19.november 2011 og da var hun allerede rundt 3måneder.
Det skal ikke være sånn at en ca. 7-8 måneder gammel rotte snurkler porfyrin. Da er noe opplagt galt, men det er ikke så sikkert det blir lett å finne ut av det, eller gjøre noe med det :trist:
-
- Pinky
åååhMatmor wrote:Det skal ikke være sånn at en ca. 7-8 måneder gammel rotte snurkler porfyrin. Da er noe opplagt galt, men det er ikke så sikkert det blir lett å finne ut av det, eller gjøre noe med det :trist:

neineinei...
først må du se over om det er noe i buret hun kan reagere på, bunnstrø, høy, mat, leker osv?
så må man tenkte på hvordan buret står, trekk, temperatur osv.
og så finne en god vetrinær, sjekke grundig lunger, kanskje røntge? hadde hun riktig dose antibiotika? gikk hun på det lenge nok? hvilke antibiotika gikk hun på? er noen andre i buret syk?
kan det være allergi?
først må du se over om det er noe i buret hun kan reagere på, bunnstrø, høy, mat, leker osv?
og så finne en god vetrinær, sjekke grundig lunger, kanskje røntge? hadde hun riktig dose antibiotika? gikk hun på det lenge nok? hvilke antibiotika gikk hun på? er noen andre i buret syk?
kan det være allergi?
ser du bor på bardufoss. da er det ikke lett å finne en god vet med kunskap på rotter. men du kan få din vet til å kontakte en annen vet som har kunskap og få de til å snakke sammen;)
-
- Pinky
Ja, det er sant! Skal få tatt henne til vet i nermeste fremtid :cheer: Skal selvfølgelig ikke avlive før vet sier at det er ingen sjangs eller at hun liderwollf wrote:neineinei...
kan det være allergi?
hm... så ung og så problematisk?
finn ut hvilken hun gikk på og hvor lenge. det kan ha noe å si. om hun har fått feil dose eller feil behandling
finn ut hvilken hun gikk på og hvor lenge. det kan ha noe å si. om hun har fått feil dose eller feil behandling
-
- Pinky
Hun er trossalt 8 måneder...wollf wrote:hm... så ung og så problematisk?
ja, men tenkte på når du fikk henne?