Anniken wrote:Det er ikke normalt at rotter har mye porphyrin, så var jeg deg ville jeg tatt rotta med til dyrelegen.
Du har hatt et par kurer på henne allerede er det så ?
isåfall ville jeg bedt om en type antibiotika som tar mycoplasma og/eller en lengre kur en de hun har vært på nå. vet ikke hvor lenge hun har gått men mine har gått hele 14 dager på penicilin når de har vært syke.
Ang pipinga, er det normalt for henne å pipe ? jeg har jenter som vræler skikkelig når de løftes på uten å feile noe. Men dersom hun ikke er ei pipete rotte til vanlig ville jeg virkelig fått henne sjekket!
det viktigste er å få en god veterinær til å se på rotta og få en behandling til henne! Det er nok veldig ekkelt for henne å ha så mye porphyrin i og rundt nesa!
Dersom din lokale veterinær ikke er så god på rotter og rottesykdommer kan du be dem ringe noen som har mer peiling. Hvem det skulle være kan jeg ikke si deg men det er det nok endel andre her inne som vet og som kan fortelle deg :cheer:
Ja, jeg har hatt 2 kurer på henne. En som vi måtte tvinge i henne og en annen en fra sprøyte som vi blandet med youghurt. første kuren var 2 uker og den andre var 10 dager.
Hun piper ikke noe serlig til vanlig når jeg tenker meg om. Vi kan stryke henne langs ryggen og litt på odet hvis hun er rolig, men hvis vi beveger oss mot magen hennes, er det ikke så gøy. Da kommer pipingen og tennern.
Så snart bilen vår er i god stand, skal vi komme oss til vet! Vil ikke at hun skal ha det ekkelt/fælt :sick:
Skal legge ut noe på denne tråden hvis veterinæren finner ut noe :cheer: blir det slettet av admin da? :cheerful: