Det ene øyet tyter ut??

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Mario&Luigi
Pinky

Det ene øyet tyter ut??

Post by Mario&Luigi »

Hjelpe meg! Jeg har nett vert og behandla den ene rotten min for luftveisinfeksjoner og infeksjon i øret. Det er en dumbo - den er nå på antibiotikakur (10 dager totalt) nå på sin andre...
Men nå merker jeg at det ene øyet tyter mer ut enn det andre, det ser ut som det skal til å falle ut snart... Hva skal jeg gjøre??
Jeg skal dra på tur nå i helga og en kamerat skal passe rottene. Men jeg vet ikke om jeg burde bli hjemme i tilfelle noe skjer? Hjelp!?!?!?

Matmor
Gammelrotte

Re: Det ene øyet tyter ut??

Post by Matmor »

Ring veterinær med det samme - det høres ut som om det kan være en betennelse eller svulst!

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

jeg har opplevd det på en med hjerneblødning, en med mellomørebetennelse og en som hadde fått slag

Mario&Luigi
Pinky

Post by Mario&Luigi »

Jeg fikk en ny antibiotika med jordbærsmak. Den skulle gå ned lettere. Til min frustrasjon ville han ikke ha den med mais (hvor jeg gravde ut litt av innholdet og sprøyta medisin i), eller i ananasbiter... :mad: Mais liker jo de vanligvis veldig godt, mer eller mindre favorittsnacks :boing: Men, tidligere i dag har jeg kokt nudler og tunfisk... Jeg tilbudte han en nuddeltråd, og den ville han ha! Så jeg tok antibiotikaen i et lite shot glass, og dyppet nudlene i det slik at han fikk det i seg!! :kisses: Jeg er utrolig lettet, og venter bare å ser hva som skjer nå fremover :huh: :smile2:

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

bland det med biola eller majonese. det jeg gjør. for det smaker IKKE banan eller jordbær av slik antibiotika. hva heter den?

Mario&Luigi
Pinky

Post by Mario&Luigi »

Vel denne både lukter og smaker jordbær iallefall :aww:
Det er Imacilin.
Jeg fikk anbefalt noe vibranord (ish) av larm,men den var visst gått ut av markedet. Og ba om det som potensielt hadde best smak for å lettere få den i rotten :smile2:

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

Mario&Luigi wrote:Vel denne både lukter og smaker jordbær iallefall :aww:
Det er Imacilin.
Jeg fikk anbefalt noe vibranord (ish) av larm,men den var visst gått ut av markedet. Og ba om det som potensielt hadde best smak for å lettere få den i rotten :smile2:
gått ut av markedet har det nok ikke... ikke lengesiden jeg fikk det selv.

imacilin smaker ikke jordbær:P har du smakt på det? smaker æsj, men bland det med litt biola eller majo, så går det net med iver og glede. gjør det i allefall her. synes nesten synd på rotta da jeg slutter og gi morgen og kvelds majo. da henger de i luka etter noen uker og "hallo? tror du har glemmt meg her... hvor er nammen min?"

Mario&Luigi
Pinky

Post by Mario&Luigi »

Ja, jeg har smakt på det =)
Legen sa han så i boka for både mennesker og dyr, og at den ikke fantes, men en lignende var gått ut av markedet for et halvt år siden eller noe sant =/
Blanda det med litt bremykt i første omgang, det var det vi hadde. da sklei det fort ned =D Var litt igjen da, men men =)
haha Ntå, de er så herlige =D

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

ok. fikk det for ca 1 mnd siden av min dyrlege i allefall.
jeg synes ikke det smakte jordbær men medisin og kjemikalier:P

Mario&Luigi
Pinky

Post by Mario&Luigi »

Vel.. kanskje litt kunstig. Ingenting slår den originale frukten ^^, Men på linje med f.eks... Jordbærmilkshake e.l =D

Post Reply