Skygge og Stormgrå, de to yngste guttene mine som kom til meg med mulig dødelig lungebetennelse, er nå ferdig på kuren sin :cheeeers:
Det har vært 30 dager med slit, mye kloring og piping, men nå er de ferdige. (og de har aldri prøvd å bite meg en gang, beste guttene ever!)
De kom fra en dyrebutikk med sykdommen, og vet sa at sannsynligheten for at de faktisk overlevde var relativt liten, men gutta er sterke.
jeg var i kontakt med vet som butikken hvor de er kjøpt bruker - jeg fikk vite at hun aldri hadde sagt at de var friske, og siste vet som så på dem før jeg og venninnen min ordnet time var en vet i sverige, tre dager før de ble sendt til norge sammen med to andre kull fra samme oppdretter - fikk ikke vite hvem det var, men var vist en som hovedsakelig solgte til dyrebutikker.
Den nye veten sa nå at hun ikke ville ta en ny undersøkelse på dem enda, for en så kraftig antibiotikakur kan svekke immunforsvaret til rottene, og det ville være en risiko og flytte på dem og ta dem med inn på et sykehus fylt med sykdommer når de hadde svekket immunforsvar.
Gutta sover fortsatt veldig mye, men har ikke lenger porfyrin rundt nesen, og nyser aldri, så kommer spørsmålet mitt
Vet sa at jeg kunne gi dem hardkokt egg - kjempe hitt - og brokoli for å styrke immunforsvaret, sammen med vitaminer i vannet, som de allerede får,
men jeg lurer på om noen her har forslag til annen mat som styrker immunforsvaret deres?
Er redd for at de kanskje har fått kronisk lungebetennelse, etter å ha vært så syke, så vil gjøre alt jeg kan for at de skal slippe en ny måned som den som akkurat har gått