ibaflin dosering
Moderator: Moderatorer
-
- River avispapir
Re: ibaflin dosering
Her er litt mer om dosering:
Dosage and administration
Oral use, 15 mg ibafloxacin/kg bodyweight once daily.
15 mg per kg bodyweight = 0.5 ml of gel per kg bodyweight.
To ensure a correct dosage body weight should be determined as accurately as possible to avoid underdosing.The syringe should be adjusted to the calculated dosage by setting the ring on the appropriate place on the plunger (steps of 0.5 ml for the 15 ml syringe).
The gel should be administered at the time of feeding.
The duration of treatment depends on the nature and severity of the infection and on the response seen. In most cases, a 10-day treatment course will be sufficient. If necessary, and depending on the clinical response, treatment can be continued until the response is considered to be adequate. The treatment should be reconsidered if, after 5 days, no improvement in the clinical condition is observed.
If in cases of deep pyoderma, sufficient improvement is not seen after a treatment course of 21 days, it is recommended that the treatment is reconsidered.
Dosage and administration
Oral use, 15 mg ibafloxacin/kg bodyweight once daily.
15 mg per kg bodyweight = 0.5 ml of gel per kg bodyweight.
To ensure a correct dosage body weight should be determined as accurately as possible to avoid underdosing.The syringe should be adjusted to the calculated dosage by setting the ring on the appropriate place on the plunger (steps of 0.5 ml for the 15 ml syringe).
The gel should be administered at the time of feeding.
The duration of treatment depends on the nature and severity of the infection and on the response seen. In most cases, a 10-day treatment course will be sufficient. If necessary, and depending on the clinical response, treatment can be continued until the response is considered to be adequate. The treatment should be reconsidered if, after 5 days, no improvement in the clinical condition is observed.
If in cases of deep pyoderma, sufficient improvement is not seen after a treatment course of 21 days, it is recommended that the treatment is reconsidered.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."
Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver
Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...
Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver
Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...
NTF har nok ikke midler til noe slikt - selv ved milde gaver fra medlemmene. Men jeg og noen andre fagfolk, deriblant veterinærer med spesialkunnskap om rotter, arbeider frivillig for det. Jeg finner problemstillingene, slår opp i litteraturen, sjekker referanser, ber om input fra medlemmer, skriver utkast, sender dem til gjennomlesning, får tilbakemeldinger, gjør rettelser, sender til gjennomlesning, gjør rettelser etc. eller tar opp problemstillinger til diskusjon til det kommer et ferdig produkt som det er noen vits i å legge ut. Målet mitt er en artikkel i året av denne typen. Siden i sommer har jeg holdt på med en om veterinærmidler under drektighet og amming, og der kommer det til å stå noe om antibiotika. Men denne oversikten blir mye mer arbeidskrevende enn de andre jeg har lagt ut, og jeg har innestt at jeg må ta det i mindre porsjoner, og at tidsanslaget kanskje fortsatt ikke vil holde.Er det noko NTF kan gjere i denne saken? Eg tenker her på å engasjere ein rottekyndig veterinær som i samarbeid med NTF kan utarbeide ein veileder over medikament, indikasjon og dosering av desse, tilpassa til norske forhold. Eg kan gledeleg gi eit lite økonomisk bidrag til prosjektet om ønskjeleg ( er ingen millionær, men kan gi det eg kan). Håper nokon i styret kan svare.
pudding hadde kun blødning den ene dagen, merket ikke noe senere, hun gikk kuren ut fordet
Synd at NTF ikkje kan gjere noko med saken, men etter nærare ettertanke skjøner eg at ein så liten forening ikkje har all verden å rutte med. Har sendt ein forespørsel til foreningen, men så langt ingen svar derfrå.Matmor wrote:NTF har nok ikke midler til noe slikt - selv ved milde gaver fra medlemmene. Men jeg og noen andre fagfolk, deriblant veterinærer med spesialkunnskap om rotter, arbeider frivillig for det. Jeg finner problemstillingene, slår opp i litteraturen, sjekker referanser, ber om input fra medlemmer, skriver utkast, sender dem til gjennomlesning, får tilbakemeldinger, gjør rettelser, sender til gjennomlesning, gjør rettelser etc. eller tar opp problemstillinger til diskusjon til det kommer et ferdig produkt som det er noen vits i å legge ut. Målet mitt er en artikkel i året av denne typen. Siden i sommer har jeg holdt på med en om veterinærmidler under drektighet og amming, og der kommer det til å stå noe om antibiotika. Men denne oversikten blir mye mer arbeidskrevende enn de andre jeg har lagt ut, og jeg har innestt at jeg må ta det i mindre porsjoner, og at tidsanslaget kanskje fortsatt ikke vil holde.Er det noko NTF kan gjere i denne saken? Eg tenker her på å engasjere ein rottekyndig veterinær som i samarbeid med NTF kan utarbeide ein veileder over medikament, indikasjon og dosering av desse, tilpassa til norske forhold. Eg kan gledeleg gi eit lite økonomisk bidrag til prosjektet om ønskjeleg ( er ingen millionær, men kan gi det eg kan). Håper nokon i styret kan svare.
Eg tenker og at om foreningen sjølv ikkje har midler til å sette i gang slike prosjekt, kan den i det minste opplyse og påvirke andre aktuelle aktører om at kunnskapen innan medikamentbehandling hos behandlarane må forbetrast.
Det er fantastisk at du Matmor tek litt tak i desse tinga, ikkje minst på frivillig basis. Eg veit kor arbeidskrevande slike prosjekt kan vere. Tenkte at i verste fall kunne eg sjølv lage ein oversikt over dei ulike midlane, men eg kjenner at kompetansen min som sjukepleiar ikkje er tilstrekkeleg, og ikkje kjenner eg veterinær/farmasøyt som er dyktig og engasjert på området heller, så det blir kanskje kun ein oversikt til heimebruk.
Lukke til med artiklane Matmor, eg gleder med allereie til å lese dei. :cheer:
-
- Alfatryne
Når sendte du denne mailen?iwonamo wrote: Har sendt ein forespørsel til foreningen, men så langt ingen svar derfrå.
Har ikke sett noe forespørsel :O
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:
[HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART]
http://Www.selgerotter.blogg.no
Sendte ein e-post til ntf@tamrotter.com den 3.desember frå min private epost adresse, men er signert med navn og medlemsnr. Er det feil adresse?
-
- Alfatryne
Nei det er riktig adresse, kan du ikke prøve igjen? :cheerful:
[HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART]
-
- Alfatryne
Vet du, jeg fant dem nå, men lå i spam filteret!
Beklager så mye altså, men den er i hvert fall sett og mottat, så vil du få svar ganske snart :cheerful:

Beklager så mye altså, men den er i hvert fall sett og mottat, så vil du få svar ganske snart :cheerful:
-
- Alfatryne
Tilbakemelding vil du få, vi er på saken :cheerful: