LVI
Moderator: Moderatorer
LVI
For meg virker det som om at samme hvor mye jeg medisinerer, så kommer jeg ingen veg. Har nå medisinert 3 dyr siden jul på både baytril og vibramycin med mellomrom og sammen, men det blir ingen framgang. de blir ikke litt friskere en gang. Er det egentlig noen sjans for å få dem friske? er det noen sjans for å ikke få myco på dyrene sine?
MVH Heidi
Oi, det spørsmålet krever nesten gjenoppliving av en gammel tråd, som forsåvidt alle bør lese:
viewtopic.php?t=2275
viewtopic.php?t=2275
-
- Gammelrotte
Vi har en gammel dame som nylig rundet 2 år; Toffa. Hun har akkurat det samme problemet; rundt jul og over nyttår ble hun og de andre rottene mesidinert med Vibramycin og Baytril p.g.a. mistanke om myco på Toffa. Medisinene hadde så liten effekt at vi valgte å la Toffa leve med sine kraftige ulyder på pusten inntil videre. Når tiden er inne, skal hun heller få slippe. Jeg tror en gammel kropp som klarer å leve godt på tross av kronisk sykdom har det bedre uten å bli bombardert med medisiner, dersom medisinene vitterlig ikke har hatt noen effekt. Dersom vi hadde hatt de samme problemene med yngre dyr, ville vi ha fortsatt å lete etter medisiner som fungerer, men i Toffas tilfelle er det liten vits. Det ser heldigvis ikke ut til at de andre rottene er like hardt angrepet; vi hører noen sporadiske "neselyder", men de forsvinner av seg selv og går på rundgang i flokkene.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com