2 - åringer

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Post by Hoyst_87 »

Hoyst blir vel to år om ca 3 mnd tror jeg.. Når jeg fikk ham, fikk jeg bare beskjed om at han var ca 1 1/2 år.. Så nå er han vel 1 år og 9 mnd.. :) I god form, har blitt mye sprekere i det siste, og mye mer intressert i å komme ut av buret.. :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Og der fikk vi høre om flere! :D :D Så fint!
Fint_lite: jeg hadde aldri operert en så gammel rotte. Men jeg vet mange som ville ha gjort det. Men jeg synes det du må vurdere, gjerne i samråd med en dyrlege, er alvorlighetsgraden av tilsrtanden. Hvor stor sjanse er det for at rotta skal få kjøpt seg litt ekstra tid med en operasjon? Og ville det være en komplisert og risikabel greie? Men det der har sikkert tatt mange runder i hodet ditt allerede. :)
mvh Julie

Og selvfølgelig fortløpende vurdere om rotta har en god livskvalitet slik hun har det, da. MEn det gjør du sikkert. :)

Killa
Stjeler mat

Post by Killa »

Mine to jenter er 2 år nå. Sånn ca da, hun jeg fikk de fra var ikke helt sikker på aldern dems. De fortsatt kjempeaktive. Pepper, rotta til vennina mi ble 2,5 år og døde av alderdom :)

Eli Andrea
Markeringsbehov

Post by Eli Andrea »

Den første rotta mi blei 3 år+- og døde av alderdom
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Ja jeg veit dette er en 3 måndter gammelt tema,men jenta mi maggie hun blir 2 år om et par uker hun er den rotta som er sprekest av de to jeg har nå,nemi er kjempelat men maggie er en sporty bestemor( :lol: ) etter og ha tatt keisersnitt i fjor og gått gjennom en forskjølelse ;)
Maggie kommer vist fra en oppdretter i oslo som leverer inn rotter til oslo city,kanskje hun har gode gener? :D (det var derfor jeg satte unger på henne i fjor med en like god kar :) )
Lever fremdeles noen av de 2 åringene fra tidligere svar? :konge:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Dette innlegget har ikke jeg sett før, men 2 mnd gammelt tema, så da skjønner jeg det... MEN må jo menge meg på :oops:

Mine 2 åringer:

Silje født 18 Januar 2004
Image

Skopelos født 6 Mai 2004
Image

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Vi får håpe denne tråden aldri blir uaktuell, da ville det blitt trist å være rotteeier! :mrgreen:

Spinus ble avlivet samme måned som han fylte 2 år, da hadde han skrantet den siste måneden. Vi har nå en dame på over 2 år; Toffa rundet sin andre bursdag i april. Hun sliter med kroniske luftveisplager og sykelig overvekt, men hun har visst ikke tenkt å gi opp helt ennå. Pelsen er skinnende blank og fin, damen spiser og drikker som en liten ponni og hun gidder til og med å vralte litt rundt i buret. Toffa lever visst etter mottoet jeg hadde på en t-skjorte for ti år siden:

"Jeg er feit, du er stygg. Jeg kan slanke meg." :spise:

Men gjør hun det...?

Image
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Å har glemt å fortelle at Rattus og Silver ble 2 år den 11.juni :bravo:
Reiste fra dem dagen derpå....
Guttene har ikke vært syke en dag. Men merker godt at de er blitt gamle nå. Silver er tynn, Rattus myser og begge er generelt veldig rolige og sløve. Dårlig kondis har de også fått. I går kveld var de ute og kappløp med Dumboe'n da. Men de orker ikke å holde på så lenge. Godbitene skal være gode for at de skal gidde å anstrenge seg for å si det sånn.
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Så hyggelig at det er fart i gamlingene. Min Brunoline falt ned fra et høyt bur i går kveld. Hun sklei av (toppen er så glatt) og pladask i gulvet. Den gamle damen som nå er 2 år og snart 4 mnd ristet litt på seg og spratt bortover gulvet. Har sjekket henne i dag også, men hun virker helt som ellers. Puhh!
Må prøve å få somlet meg til å putte inn et bilde av henne kanskje. :)
mvh Julie

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Huff, vi har også hatt noen sånne opplevelser! :( Toffa er ikke verdens smidigste rotte og på tur ned fra toppen av sovehuset klarte hun å miste fotfestet og rase rett ned i burbunnen, en meter nede, for en stund siden. Hun så litt fortumlet ut, men vraltet uskadet bort fra ulykken. Nå skal en slik ulykke være umulig, ettersom frafallet av hannrotter har ført til en overflod av plastetasjer og hammocker, som damene har fått nyte godt av.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Locked