sår
Moderator: Moderatorer
sår
Oppdaget nettopp masse rur/sår i nakkeområdet på ene rotta mi.
Synes det var et merkelig funn..
Damen er 1 1/2 år gammel å bor med sin søster.Sårene ser ut som tannhull!Å det var mange av de!Kan det være at de er bynt å sloss på sine eldre dager???
Synes det var et merkelig funn..
Damen er 1 1/2 år gammel å bor med sin søster.Sårene ser ut som tannhull!Å det var mange av de!Kan det være at de er bynt å sloss på sine eldre dager???
Mvh
Elin:o)
De ble behandlet for midd/lus på denne tiden i fjor.Etter den tid har ikke vi eller de vært i kontakt med andre rotter.Høy har de heller ikke så trur ikke det er midd...
Den andre rotta er helt fin i huden/pelsen....
Ser ut som tannavtrykk til en rotte..Å mange av de.
Cornelia lå helt i still når jeg sjekket pelsen.Syntes vel det var godt å bli pjusket på ruren....
De var 3 søstre inntil for et par msn siden.Da ble Nicki avlivet. Tror hun var sjefen i buret..
Men er det ikke rart at de bynner å sloss etter så lang tid?
Ser ut som tannavtrykk til en rotte..Å mange av de.
Cornelia lå helt i still når jeg sjekket pelsen.Syntes vel det var godt å bli pjusket på ruren....
De var 3 søstre inntil for et par msn siden.Da ble Nicki avlivet. Tror hun var sjefen i buret..
Men er det ikke rart at de bynner å sloss etter så lang tid?
Last edited by Elsol on 05 Nov 2006, 21:28, edited 1 time in total.
Mvh
Har også en rotte som sliter med en type midd.. ettersom det veterinæren sa så smitter det ikke så kunne ha henne med de andre.. de har heller ikke blitt smittetElsol wrote:De ble behandlet for midd/lus på denne tiden i fjor.Etter den tid har ikke vi eller de vært i kontakt med andre rotter.Høy har de heller ikke så trur ikke det er midd...
*Med vennlig hilsen Erica Malene*
Men de ble behandlet med Ivomec,vil tro det skulle ha tatt knekken på eventuell midd???Ailani wrote:Har også en rotte som sliter med en type midd.. ettersom det veterinæren sa så smitter det ikke så kunne ha henne med de andre.. de har heller ikke blitt smittetElsol wrote:De ble behandlet for midd/lus på denne tiden i fjor.Etter den tid har ikke vi eller de vært i kontakt med andre rotter.Høy har de heller ikke så trur ikke det er midd...
Mvh
Ja jeg sa det til han også.. og sa jeg for sikkerhetskyld ville ha henne i eget bur. men han bare: Neida!! Ingen fare.
Mulig det kunne være en type parasitter å, husker ikke helt hva han sa. Han sa liksom ikke noe konkret om hva typen het. Men ingen har ihvertfall blitt smittet.
Mulig det kunne være en type parasitter å, husker ikke helt hva han sa. Han sa liksom ikke noe konkret om hva typen het. Men ingen har ihvertfall blitt smittet.
*Med vennlig hilsen Erica Malene*
Ja - vanligvis. Men jeg hadde faktisk en runde nylig som må ha vært rester etter siste behandling, så det kan skje hvis man er uvanlig uheldig. Dette var et solid luseangrep - det var bare det at de sikkert drakk opp all giften så det ikke ble noe igjen til de tre onde små middene som satt bak et dumboøre med huggtennene sine... Tok tid, men sårene talte sitt tydelige språk; på'n igjen, men nå er det bra!Men de ble behandlet med Ivomec,vil tro det skulle ha tatt knekken på eventuell midd???

Jeg synes flere sår på den ene siden i forhold til den andre er ganske typisk for midd - yndlingsfoten brukes til å klø mest med og lager derfor flere sår på sin side. Sårene ser ut som dype prikker og / eller rifter - ganske avgrenset selv om de etterhvert sitter tett sammen. Hvis du skal gjøre noen trekk før ny kur; smør inn området med Asellisalve - det er perfekt til slikt bruk. Men den fjerner ikke årsaken - bare lindrer, så jeg holder en en knapp på ny middbehandling, jeg da. Du kan også spørre veterinæren om å få Ivomec til oralt bruk - det er mye billigere, for ikke å snakke om mye drøyere. (Verdt et forsøk - da har du Ivomec til ca resten av livet

Anita