lammelse

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

tezza

hmm

Post by tezza »

nei halen var helt rett (hm på en måte hehe) eller helt vanlig da. men Striba er ihvertfall i muffinshimmelen nå:(

dyrlegen sa det samme som heidi. at dette ikke var uvanlig for rotter i den alderen at beina svekkes pga svinn i muskler men dette gjør ikke vondt da heldigvis

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Uffda.. :( Kondolerer så mye!

Nå kan hun ihvertfall løpe rundt i rottehimmelen :rottehode:
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

tezza

det var

Post by tezza »

en hannrotte:) ja han har det nok fint nå:) merket at broren var litt frustrert i begynnelsen 8selv om han får selvskap av Loffen) så var han veldig sint og rota mye rundt,kasta på matskåla si og sånn:( det var nesten verre å se enn selve avlivingen men broren har det fint nå:) koser seg, spiser og krangler og er sitt gamle jeg igjen:)

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Ser dette er en gammel tråd,men drar den fram igjen alikavell...
Cornelia rotta mi på 1 1/2 år blir bare mer og mer slapp i bakbeina.
La merke til det i forrige uke..Å siden det ble oppdaget så ser jeg at hun blir verre å verre. Er ikke lam eller virker som om hun har det vondt.mer som om beina sklir ut,henger seg fast,klarer ikke å hoppe opp eller klatre bratt,mister balansen ofte og har faktisk dotte i gulvet flere ganger(noe som ikke har skjedd før) og faller overende når hun steller seg.
Spiser som vanlig,vil ofte ut av buret,vandrer når hun er ute,men ikke så mye.Ligger for det meste i armkroken min å koser seg (noe hun heller ikke har gjort før i det siste..)Er så redd for å la det gå for langt..
At jeg venter for lenge med å la henne slippe..Men hun virker ok bortsett fra beina.Ligger å plopper med øynene når jeg klør henne å smatter godt!
Hun å søsteren har midd å blir behandlet for det..De har to ganger igjen med sprøyter hos dyrlegen..Neste tur bortover blir i morgen eller tirsdag..Får høre med dyrlegen om hva hun sier da..
Huff å huff!Hvorfør må rotter dø så unge..Hvorfor kan de ikke minst bli 5 år??
Mvh
Elin:o)

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Nei, du skal ikke la dette gå for langt; sant som du sier. Tap av balanse behøver ikke ha rot i bakparten - jeg ville tro problemet da sitter lengre frem; feks i hodet. Jeg synes de av mine som har sviktet i bakparten sjelden eller aldri har hatt dette som symptom - derimot var det tilstede på en jeg hadde med med hypofysesvulst. Andre tilstander kan selvsagt også gi balanseforstyrrelser - men felles for dem er at dette er et utpreget dårlig tegn. Vær obs på ev andre symptomer som kan gi en pekepinn på diagnose og snakk med dyrlegen, så finner dere beste løsningen for henne der og da.
Anita

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Cornelia ble avlivet i dag :(
Dyrlegen så hun hadde problemer med for og bakbeina,at det virket som nevrologiske skader.Slepte beina etter seg å hadde ikke helt kontroll.
Veide henne i morrest å da hadde hun gått ned 30 g på 14 dager...
3 sprøyter med narkose måtte det til for å få denne krigeren til å sovne..
Ei seig dame...Forferdelig trist.Er den rottedama jeg har hatt best kontakt med..
Nå har vi bare ei frøken igjen å jeg synes så forferdelig synd på henne...Alene for første gang i hele sitt liv :( Nei snufs å snufs!!
Mvh
Elin:o)

Locked