Seig i bakbena

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Mac dyregod
Sofaspiser
Posts: 179
Joined: 06 Dec 2005, 22:27
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Seig i bakbena

Post by Mac dyregod »

Swiffer som jeg ikke har hatt en måned en gang var plutselig stiv i bak kroppen når han går i buret sitt. Han spiser og kom bort til meg når han så meg.
Han ser ut til å løfte ene bakbenet og ikke tråkker ned på den hele tiden. Kan han ha falt og skadet seg eller noe? Jeg er livredd. Hadde han ute og han lå og koste...
Han er ikke lam eller noe sånt, men han ser stivbeint ut. kjente på han og han pep ikke eller noe.
Jeg tar turen til dyrlegen imorgen tidlig om han ikke er fin igjen, men mister jeg swifferen min nå :cry:
Å... ikke la meg miste swiffer... Jeg har jo bare hatt han noen uker jo... :(
Et liv uten dyr er ikke noe liv

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Ta det med ro.. ;) Har ikke kjenskap til dette men ikke ta sorgene på forskudd. Det er også mye som kan fikses på hvis det skulle være noe ;) Håper det går bra med han da! Krysser fingrene! :thu:
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Mogwai
Sofaspiser
Posts: 177
Joined: 17 Nov 2006, 23:03
Location: Ski

Post by Mogwai »

Håper det går bra!

Krysser det som krysse kan her for deg og Swiffer.
Mine rotter: .

R.I.P Mimmi, Rambo, Mimmie, Sara,Zen Tinka Tinkerbell,Sandra,Dippzy,Milo, Tansy og Nina, Kosejenta,Speedy,Harriet,Fluffy Duck

Mac dyregod
Sofaspiser
Posts: 179
Joined: 06 Dec 2005, 22:27
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Post by Mac dyregod »

Han ser halt ut, så jeg har time hos dyrlegen. Kryss både fingre og poter, haler og tær for min lille gull
Et liv uten dyr er ikke noe liv

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

krysser fingrene :rottehode:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

*krysser fingrene*

Håper han bare har fått seg en liten smell. Det er fort gjort når man skal skynde seg opp og ned burveggen.

*squeak fra navnesøster Swiffer*
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Masja

Post by Masja »

Jeg opplevde noe lignende. Ratchet falt ned på gulvet og slo seg slik at hun ikke kunne gå på ene bakbenet. Jeg fikk jo helt panikk, men etter å ha sjekket litt rundt på forumet her ble jeg faktisk ganske beroliget. Alt som skulle til var forvisning til sykekassen i et par dager uten mulighet til å klatre rundt (Ratchet var ikke så fornøyd), og benet var helt fint igjen etter en dag eller to. Jeg ville tro at Swiffer har falt og forslått seg. Det kan nok være en fordel å putte ham i et lavt bur eller en kasse hvor han ikke har mulighet til å klatre og farte så mye rundt, slik at benet får en mulighet til å leges. Jeg vet ikke egentlig hvor mye dyrlegen kan gjøre egentlig, annet enn å konstatere at rotten sannsynligvis har falt og slått seg. Tror ihvertfall ikke det er noen umiddelbar grunn til panikk, etter det jeg selv har opplevd og av det jeg har lest meg til her.

Mac dyregod
Sofaspiser
Posts: 179
Joined: 06 Dec 2005, 22:27
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Post by Mac dyregod »

Jeg tok han til dyrlegen og fikk i tillegg til sjekk av benet, sjekket vi hele gjengen for midd. Ingen utøy i sikte :bravo:
Dyrlegen sjekket han grundig, og var enig at gangen på begge bakbena var merkelig. Hun sjekket han for brudd, hevelser, ryggen og var enig i at han trolig har falt og slått seg :( Han fikk en sprøyte med B-vitamin og litt smerte stillende, så han ikke skulle feilbelaste rygg og bak kropp mer en "nødvendig".
så visst han ikke er fin til lørdag så skal vi inn igjen og sjekke på nytt...

Men jeg tror dyrebutikken jeg kjøpte han hos har bløffet på alderen. selv dyrlegen trodde ikke han var 5 mnd.
Han er brun , men blir raskt grå i tuppene på pelsen og jeg synes det ser ut som han eldes. de to på 3 og 4 mnd som han bor med er kjempe hyper i forhold til denne gutten. :roll: Han er aktiv som en gamling...
Men jeg er like glad i han uansett. :thu:
Et liv uten dyr er ikke noe liv

Mac dyregod
Sofaspiser
Posts: 179
Joined: 06 Dec 2005, 22:27
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Post by Mac dyregod »

vil bare si at swiffer ser ut til å være seg selv igjen. han sprang rundt i buret sitt. så det smertestilliende han fikk igår fungerte nok fint. :bravo:
Håper bare det varer
Et liv uten dyr er ikke noe liv

ToneLise

Post by ToneLise »

Så godt å lese at alt går bra med gutten! :)

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

Så bra,sikkert bare litt "forstuet" :bravo:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Mac dyregod
Sofaspiser
Posts: 179
Joined: 06 Dec 2005, 22:27
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Post by Mac dyregod »

Han har det helt fint! Sammen med de to kameratene sine
Et liv uten dyr er ikke noe liv

Post Reply