Denne posten må være noe av det tristeste jeg har skrevet på dette forumet.
Ronjas tenner driver bare å vokser, enda jeg har klipt de. Det tok en måned, og jeg la ikke merke til at de hadde vokst ut før hun hadde hovnet opp igjen. Synes veldig synd på henne. Ho driver å spiser som bare det, men er ikke like sprek som før.
Forrige besøk kostet 550 kr. da var det bedøvelse og tann"sliping" eller hva jeg skal kalle det. Snakka med dyrlegen og ho nevnte at det kom til å bli billigere hvis jeg måtte reise månedlig.
Men Ronja misliker veldig å bli løftet på etter siste besøk på dyrlegeklinikken, hvor de kanskje holdt henne litt for hardt og gjorde henne vondt, med å prøve å slipe tennene uten bedøvelse.
Typen min mente at jeg burde kanskje vurdere å gjøre henne til en engel, før hun lider for mye. Men jeg er fryktelig glad i det lille nurket, og synes ikke at en sånn avgjørelse er opp til meg å ta.
Jeg har ansvaret for henne, men synes ikke at jeg kan si at hun ikke får lov til å leve lenger.
Vær så snill å hjelp meg. Burde jeg ta det vanskelige valget, eller burde jeg bare ta henne måndlig med til dyrlegen, selv om hun misliker det veldig? Hun er nok veldig nærme 2 år nå.
Takk for hjelpen
Hilsen Rikke og Musa
Et vanskelig valg
Moderator: Moderatorer
Valge er gjort. Var hos dyrlegen idag. Fila tennene og fikk full narkose samt antibiotika. Har kjøpt mild leverpostei og skinkeost. Det er det beste hu vet rett etter ost. Skal putte antibiotikaen inn i dette. Fortenna hennes er nesten borte, var derfor undertennene vokste slik. Må ut igjen om 4 uker, regner vi med. Fikk det mye billigere siden jeg måtte ut dit flere ganger. Føler at jeg tok riktig valg. Så idag blir det overvåkning og varmeflaske for Ronja. Min lille spesielle jente.
Et vennlig ord til resten som har rotter, vær glad for at de gnager på alt!
Et vennlig ord til resten som har rotter, vær glad for at de gnager på alt!
Det var snällt gjort av dig. Hon är trots allt gammal och förtjänar att man ger henne extra service.
Ki
Ki

E-mail: snuttiz@hotmail.com