Bare flekker..

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
torasrotter
Gammelrotte

Bare flekker..

Post by torasrotter »

En dag la jeg merke til at det er noen bare flekker bak på ryggen til Nemi (sorte jenterotten). Det var begynnt å komme ut ny fin pels, som er mye mørkere en den gamle pelsen.. sjønnte ikke hva dette var, før jeg en dag så ungene sitte å "rote" i pelsen hennes...Det så ut som de "barberte" ho.. Er dette vanlig? Er det bare jeg som tror det er noe, eller er det noe annet? Noen som har opplevd det samme?
Glad for alle innlegg :bravo:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Ofelia
Pinky

Post by Ofelia »

Jeg har ikke opplevd dette de gangene jeg avlet på mine rotter, men det virker som om ungene sliter på pelsen hennes i leting etter mat. Når ungene er gamle nok hun ikke lenger trenger å amme dem vil sikkert pelsen bli fin igjen. Gir du jenta di litt pusterom fra ungene innimellom? Da Trixie hadde unger ble hun sjeleglad hvis jeg tok over "stellet" for henne en liten stund. Hvis ungene var ute av buret ville hun bare være i buret for å få seg en liten høneblund og var ungene i buret ville hun i sofaen for å slappe av der før det var på tide å mate dem igjen.

Nå er Trixie litt sær også da. De to til tre første dagene hun hadde fått ungene ville hun nesten ikke spise eller drikke noe særlig hvis jeg ikke la hendene over ungene og "passet" på dem eller at jeg ga maten direkte til henne. Dette har jeg ikke trengt å gjøre med noen annen rotte tidligere.
Rotter: Trixie, Arne,Ofelia og Brutus

LanFear1985
Stjeler mat

Post by LanFear1985 »

på det kullet jeg hadde her hjemme føre jul så jeg det at mora fort kunne bli litt lei om de var litt for masete da... men det va ikke føre de var i uke 4-6 det var slik!
Da var mor mer en glad for en tur ut mens ungene var i buret, el at de kom ut og hun var inne!
Tror kanskje det kan lønne seg litt om du lar mor få være litt ute en gang om dagen! Er jo som med oss mennesker også blir jo sjeleglade kan vi få en dag fri eller noe når det er som på det verste ;)
Hanna med kosejentene&koseguttene:)
R.I.P Lille my.
06/03-08 R.I.P Vanilje!!

torasrotter
Gammelrotte

takk

Post by torasrotter »

ok... :D Hun er jo ikke moren til ungene da, men tanten.. De går helt fint sammen ellers, og både hun og moren er ute mellom 2-4 timer hver dag.. så hun får jo nok pauser.. så bare på rotta til silje, og den har samme problemet... og hun har jo smårotter hun også :?

torasrotter
Gammelrotte

obs

Post by torasrotter »

Glømte å si det, men moren har ingen sånne merker i det hele tatt :?

Post Reply