Allergi rotter

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Rottefar
Pinky

Re: Allergi rotter

Post by Rottefar »

For to studenter uten bil så er det ikke så lett å komme seg til elverum heller, selv om det ikke er langt.

Rottene har vært i veldig lite aktivitet idag, ligger mest ved siden av hverandre. De spiser for det meste det jeg gir dem, så dem har matlyst. Egg likte dem kjempegodt, men ellers er de slappe. Men plutselig kan de være oppe på beina litt og se helt "friske ut, bortsett fra litt nysing. Fortsatt ingenting rundt øyne eller snue som jeg kan se, prøver å følge godt med.

Ingen som har svart enda på hvor lang tid det tar før de blir friske om det kunne være allergi, ingen som vet :| ?
Har byttet både mat og strø, helt nå, i håp om rask bedring.

La dog merke til at det kan se ut som de puster litt raskt. Holdt handa svakt intil mellom hode og mage, og kjente kjappe små slag. Er dette uvanlig?
Får vell ta dem til en annen lege i nærmiljøet igjen.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Rotter liker jo å sove seg gjennom dagene da. :sleep:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Rottefar
Pinky

Post by Rottefar »

Vell, de har aldri sovet så mye før.. De har vært våkne når jeg er våken, og bråket mye mens jeg prøver å sove.
Men det gjør det altså ikke nå.
Tenkte det var best å skrive ned all atferd som endrer seg for å få best mulig råd :)

Om jeg plukker dem opp og prøver å kose med dem, så blir dem mer livlige.
Er redd at om jeg tar dem til samme vetrinær så får jeg samme visa om igjen.
Har kanskje en mulighet for å få dem til elverum på mandag, men det er alt.

Får se på status i morgen, kanskje det blir en ny tur til samme sted..

lucas
Stjeler søppel

Post by lucas »

Hei. Rotter har en puls på ca 300 slag i minuttet mener jeg... Så da går det fort ja, ikke rart at du kjenner små raske slag. Helt normalt ;) Det er jo veldig forståelig at det ikke er så lett å komme seg til Elverum med rotter uten bil. Om dere har mulighet på mandag ville jeg slått til, da får dere en skikkelig utredning :)

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Hvis de begynner å puste tungt i buken bør du oppsøke dyrlege raskt. Med buken mener jeg på nedre halvdel av rotten (magen ned mot bakbena)
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

oliver;)
Hamstrer mat

Post by oliver;) »

Det er ikke vanskelig å ta buss til Elverum, ta rute 170 Elverum om løten, den går hver time ti på hel. I fra stasjonen på Hamar.. Og den stopper like ved Elverum Dyrehospital, jeg hadde dratt til dyrlegen med en gang.. For de høres ikke friske ut.. :(
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

torasrotter
Gammelrotte

Post by torasrotter »

Jeg tror grunnen til at ingen har svart på spm ditt ang allergi, er fordi det er nok ikke det de feiler :bashful: Allergi på rotter er såpass uvanlig, at det er sinnsykt liten sannsynlighet for at det er det de har..Da er det mest sannsynligvis noe annet.. Jeg vil bare få lagt til at mange typer allspon er laget av bartær, så med mindre det står spesifikt på posen at det kun er osp/asp, bjørk eller lignende, så ville jeg ikke brukt det :oops: At de sover mer enn vanlig, kan også være et tegn på sykdom, så jeg ville tatt meg turen til elverum raskt! Og ikke gå tilbake til samme gamle sted du var sist gang, for hvis hun ikke engang kunne høre at rotta di var syk, hvordan skal hun da kunne medisinere den?? Og hvordan skal hun kunne gi riktig dose? Nei jeg ville nok heller betalt en 100 lapp ekstra for bussen da altså :boing:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

lucas
Stjeler søppel

Post by lucas »

Nickos besta alspån er laget av or, så det skal være trygt å bruke :smile:

Rottefar
Pinky

Post by Rottefar »

Liten gladnyhet; Rottene er aktive igjen og mye bedre form enn de var for 2 dager siden.
I følge vetrinæren vi var hos burde det ta 12(eller sa hun 14?) dager før det ble bra, dersom vi fjernet en allergi kilde.

Leser også dette som ble sagt om at det var veldig skjeldent de har allergi.. hmm..

De er nå omtrent tilbake i samme form de var da jeg kjøpte dem, men som sagt - også da nøs de mye og lagde litt merkelige puselyder i ny og ne.
Men det hele går i perioder. Ikke et nys på noen timer, og så en mengde over en liten stund, samme med pustelydene..

Venter nå ut denne uken, så blir det kanskje tur til elverum på mandag - Det får tiden vise :)

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Hørest ut som det mest vanlige problemet,luftveiene.Har de fått kur er det viktig at den blir tatt ut. :jepp:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply