Eirorinon wrote:Blir imponert over at dere vet så mye jeg :happy: Skulle ønske jeg visste like mye om rotter :cheerful:
Jeg og

Moderator: Moderatorer
Eirorinon wrote:Blir imponert over at dere vet så mye jeg :happy: Skulle ønske jeg visste like mye om rotter :cheerful:
Aaahh fantastisk der forsto jeg det.. Ja for iogmed at pew/ "albino" er cc og simi/himi er chch/cch så må det jo være en sammenheng tenkte jeg.. Spesielt hvis man ser på hva resultatene blir i avl hvis man parrer en cc med en chch feks.. Det er nesten som å blande kaffi og fløte..Matmor wrote:Albino behøver ikke bety at kroppen ikke produserer pigment. Siamesere og himalaya'er produserer fargestoff, men fargestoffet de produserer går veldig lett i stykker! Bare vanlig kroppsvarme er nok til å svekke det. De stedene hvor Siamesere og himalaya'er har points, er de kaldeste på rottekroppen.Og hvordan kan man da få feks en siameser hvis albino betyr at man ikke kan produsere fargestoff? For på en siameser er det jo mørkere points både forran og bak
CC produserer normale farger
Cc produserer normale farger fordi rottekroppen på en eller annen måte vet hvilken av allelene som er den "riktige", og ignorerer informasjonen fra c eller c<h>.
cc produserer enten ikke pigment, eller det i stykker så raskt at det ikke er synlig.
c<h>c<h> produserer pigment, men pigmentet går så lett i stykker at det bare finnes spede rester av det på de varme stedene på kroppen.
cc<h> produserer pigment, men den ene c<h>-allelen er ikke nok til å opprette all "skaden" c-alllen gjør.