Vibranord 10mg/ml
Moderator: Moderatorer
Re: Vibranord 10mg/ml
Æsj hadde spart rotta for mye om de til og begynne med hadde gitt meg begge kurer samtidig :trist: tror nok ikke at hun vil gi meg noen flere kurer når hun sa sist at hun ikke ville gjøre det, får bare se det an til kuren er ferdig, My er sliten nå etter alt stresset med medisinering :sick: har ikke lyst å stresse henne for mye heller.
My har dessverre ikke blitt så mye bedre med sykdommen sin, hun liker fortsatt å sove alene ganske ofte nå, gjerne i bunnen på buret, porfyrin kommer fortsatt ut av nesa, i følge kalenderen så er det den 6 dagen i dag hun går på kuren sin, hun er ferdig på onsdag å veterinæren sa at hvis hun ikke har blitt bedre etter 5 dager så blir hun nok ikke bra heller
skal holde ett øye med henne i helgen har hun ikke blitt bedre til mandag skal jeg ringe veterinæren igjen å høre hva hun sier.

Pass på at det er nok varmt sengemateriale til henne.
Ja hun har fleece henge køyer å det er varmt å helt trekkfritt på rommet de står på, å jeg gjorde rent alt i går.
Nå vil ikke my ha yoghurt drops engang som hun har vært så glad i :trist2: ikke noe bra tegn
Endra ho seg i oppførsel etter at du starta med denne medisinen? bl.a kvalme kan vere ein bivirkning av vibranord. Kan det vere det? Veg ho dagleg for å sjå om ho går ned i vekt, og rådfør det med dyrlegen på mandag. Tilby næringsrik mat og Hold ho varm, og ikkje la ho gå på golvet med mindre du har varmekabler.
Takk for svar, hun nyser ikke så mye lenger men er slappere vil for det meste være i fred, skal ha henne bare i buret i helgen hun får ikke være på gulvet nå siden vi ikke har varme kabler i gulvet, hun har RM mat i skålen men hun spiser ikke så mye. skal veie henne i kveld å i morgen tidlig, synes det ser ut som hun har blitt smalere i ansiktet sitt, men er usikker
huff, dette høres ikke bra ut
be vetrinæren din om få slik medisin jeg skrev om
tidligere. Kanskje du burde vurdere å bytte vetrinær?

hun jeg hadde nå er den beste de har her i byen :/ hun er den flinkeste med små dyr. Men skal ringe å snakke med henne til mandag om hun ikke har forbedret seg til da. Så får jeg høre hva hun har å si, må vel sikkert ned med henne igjen så hun får sett på henne, men får nok ikke flere kurer av henne.
har akkurat vært å tittet til my nå, hun ligger fortsatt i bunn på buret alene, på ubleket do papir jeg har gitt henne, så tussete ut å brydde seg ikke så mye om at jeg tittet inn døra, slik som smurfine som snur seg for å se hver gang. 

jeg er redd det blir for mye stress for henne med ny kur å hun blir enda sykere av det. skal ringe vetten på mandag å snakke med henneHildeT wrote:huff, dette høres ikke bra utbe vetrinæren din om få slik medisin jeg skrev om
Apatisk rotte er ikkje helt frisk nei. Om det er infeksjonen, at ho ikkje tåler kuren eller andre ting er ikkje godt å seie for meg. Ein oppgåve for dyrlegen å finne ut av det. Men at ho har slutta å nyse er bra. Smerter kan og forårsake at aktivitetsnivå og matlyst går ned. Rotter kan heller ikkje kaste opp, så om ho evt er kvalm pga medisinen kan det kome til uttrykk på andre måter. Viss ho ikkje et så godt av foret, tilby anna mat f-eks eggerøre uten salt, kokt egg og eggeplomme, tunfisk + majones, avocado utan skall og stein, brøskive med mjones på, babymat/babygraut. Gi helst mat med høg energiinnhald. Prøv å gi litt mat sammen med medisinen. Lukke til oggod betring :cheerful:
Takkiwonamo wrote:Apatisk rotte er ikkje helt frisk nei. Om det er infeksjonen, at ho ikkje tåler kuren eller andre ting er ikkje godt å seie for meg. Ein oppgåve for dyrlegen å finne ut av det. Men at ho har slutta å nyse er bra. Smerter kan og forårsake at aktivitetsnivå og matlyst går ned. Rotter kan heller ikkje kaste opp, så om ho evt er kvalm pga medisinen kan det kome til uttrykk på andre måter. Viss ho ikkje et så godt av foret, tilby anna mat f-eks eggerøre uten salt, kokt egg og eggeplomme, tunfisk + majones, avocado utan skall og stein, brøskive med mjones på, babymat/babygraut. Gi helst mat med høg energiinnhald. Prøv å gi litt mat sammen med medisinen. Lukke til oggod betring :cheerful:

burde jeg kutte ut medisinen hennes å se om hun blir bedre 

My veier i kveld 390gr så det er ikke så galt ennå heldigvis.