Francis flenget opp i magen
Moderator: Moderatorer
Re: Francis flenget opp i magen
Tror jeg må finne ut av det i samarbeid med oppdretter Helene. Jeg har aldri opplevd problemrotter før (bortsett fra hyperaktivitet kanskje) 

jeg og helene kan snakke litt om det, men vi vil jo ikke heller at du skal sitte med en problemrotte da. du må jo gjøre det som funker best for deg og din flokk. om det så er kastrering. tror ingen av oss vil høre at du har blitt bitt eller at det har gått for langt helleraknudsen wrote:Tror jeg må finne ut av det i samarbeid med oppdretter Helene. Jeg har aldri opplevd problemrotter før (bortsett fra hyperaktivitet kanskje)
Det må sies at han er ikke konstant problematisk heller, det er mere utbrudd av slåssing. Har dem ute nå f.eks og da ser jeg at Mario "sidler" mot Francis en del. Men sistnevnte har stort sett avverget og unngått konfrontasjon.
I dag har rottebissene oppført seg eksemplarisk
De har vært kosete alle mann, til og med Mario hadde ro på seg til å dulles med. Kanskje det har gått opp for han at kan stå overfor en framtid uten kjønnsliv 

å så bra kanskje det løser seg for guttene dine :cheerful:
-
- Alfatryne
Det kan også hende at det bare er en liten hormnon periode, men det er bare å følge med, gutter har en tendens til
å yppe på seg de andre, og da ender det med bråk, men det er bare for en liten periode når den som ypper mest
skjønner at det ikke er noe vits lenger, flott at gutta har roet seg :cheerful:
å yppe på seg de andre, og da ender det med bråk, men det er bare for en liten periode når den som ypper mest
skjønner at det ikke er noe vits lenger, flott at gutta har roet seg :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:
[HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART]
http://Www.selgerotter.blogg.no
http://Www.selgerotter.blogg.no
Ikke altid balleklipp er beste løsning. Det bør være siste løsning
Hvis det er bestemt å drøye kastreringen: vær OBS! på at det er vanlig at rotter som er vanskelige i 4-5 måneders alder får en ny vanskelig periode sånn rundt 8-11 måneder. Da er de større og sterkere og kan gjøre mer skade... I alle fall har det skjedd med flere av problembarna hos meg: både Frodo, Birk og Hiro hadde bølleperioder som unge, roet seg, og endte opp avlivet, kastrert og kastrert noen måneder senere etter å ha skadet andre rotter. Og blant brødrene til Marios far: 2 av de tre som ble kastrert pga. aggresjon på hjemmebane hadde en vanskelig periode som unge, hvo jeg fikk beskjed ved 6 måneder at "det hadde roet seg". Men det var altså bare for noen måneder. :trist:
Den eneste rotta jeg har hatt som var dominant som ung, men ikke ble kastrert på grunn av aggresjon senere, var Ulf. Jeg vet ikke hva slags erfaringer andre har, og ingen ting ville vært bedr om Mario roer seg for godt :cheerful: Men det lønner seg nok å ha øynene åpne for at det kan ligge noe og vente på å bryte ut.
Den eneste rotta jeg har hatt som var dominant som ung, men ikke ble kastrert på grunn av aggresjon senere, var Ulf. Jeg vet ikke hva slags erfaringer andre har, og ingen ting ville vært bedr om Mario roer seg for godt :cheerful: Men det lønner seg nok å ha øynene åpne for at det kan ligge noe og vente på å bryte ut.
Jeg så det var bråk i buret igjen i går, hvor Francis og Pee-wee var i hengekøya mens Mario ville opp og bråke med Francis. Han hadde ståpels og laget futtelyder. Det så ikke ut til at det eskalerte til full slåssing heldigvis. Har hatt dem ute i dag, og da har de gått bra sammen, virker som Francis er forsiktig overfor Mario. Kanskje Mario er i ferd med å ta sjefsrollen? Det har forresten ikke blitt noen flere sår, såret til Francis har grodd fullstendig nå svj kan se. Her om dagen ble Mario dyttet ned fra hengekøya i stedet, men da var ikke lenger hjørnetoalettet i veien (flyttet det for sikkerhets skyld) 

-
- Alfatryne
- Kjønn: Kvinne
Det er ikke så uvanlig
Hender jeg hører slike lyder i buret mitt også. Jeg har jo 5 gutter her og to av dem er nå ca 9 måneder og prøver å dytte litt på grensene, noe Tim (alfa) setter liten pris på, men går veldig fint likevel. Høres mye værre ut enn hva det er 

Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3
http://www.willywonkasrotter.com
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3
http://www.willywonkasrotter.com
Nå har Mario blitt chippet (på fredagen). Han plager dessverre fortsatt broren (som skriker som en stukket gris), men jeg hørte det ville ta en uke ca. før det hadde effekt. Håper han roer seg etter det 

Da får vi krysse fingere for at han roer seg, tar nok litt tid ja. :cheer:
Ja, ellers blir det kanskje til å lete etter en annen løsning
Francis er virkelig redd for Mario, når de krangler ute av buret løper han typisk tilbake og gjemmer seg i et hus eller noe. Noe som er rart i og med at han veier ca. 100 gram mer.

Jeg synes ikke det er så rart. En liten mann som er villig til å bruke kniv er mye farligere enn en normal størrelse vanlig kranglefant, og rottene er ikke dummere enn at de skjønner det...
Håper det bedrer seg for Mario, for det er ikke bra for hverken ham selv eller brødrene å leve med så mye aggresjon i seg/rundt seg.
Håper det bedrer seg for Mario, for det er ikke bra for hverken ham selv eller brødrene å leve med så mye aggresjon i seg/rundt seg.
Det er også mitt inntrykk Matmor, at Mario legger mye mer i disse stridighetene enn broren hans er villig til. Det får igjen den større broren til å legge beina på nakken.