smurfine har rast ned i vekt
Moderator: Moderatorer
Re: smurfine har rast ned i vekt
hun så etter i pelsen hennes å fant ett lite sår på ryggen men sa ikke noe mere ang barbering på fram bena :sneak:
Du må nevne det for vetrinæren og fortelle om det du bekymrer deg for, er ikke
alltid vetrinæren ser alt, husk på det neste gang du er hos vetrinæren
Jeg ville ha forlangt at vetrinæren at hun burde ta prøver av avføringen til
Smurfine

Smurfine
Får ikke de stronghold nå?
jeg vente det for henne å hun så det selv også men sa ikke noe om det :bleh: det er som jeg sier de vet alt for lite om rotterHildeT wrote:Du må nevne det for vetrinæren og fortelle om det du bekymrer deg for, er ikke
Smurfine
nei de får ikke det :nei:wollf wrote:Får ikke de stronghold nå?
da har hun fått en halv stor potet som var kokt, blandet med litt pannert torsk, og majones, alt most å blandet sammen å hun tok for seg med god matlyst, sammen med sine bur venner i buret. 

Har du sjekket vekten din f. eks. med en smørpakke så du vet at den viser riktig? I og med at du kan se hun er merkbart tynnere har hun nok gått ned. Men 70-80 g på en måned er såpass mye at selv om årsak blir funnet og hun får behandling, vil et videre vekttap gå ut over organene hennes. Foreløpig er det nok fettlager og skjelettmuskler det har gått ut over.
Men hun bør ikke få raske karbohydrater som poteter og ris. Maten bør være basert på at mye av kaloriene kommer fra fett, og karbohydratene må være langsomme. Havregrøt er bra. Titt på hjemmesidene mine under helse, Fór og Sykekost, så ser du hvorfor.
Men hun bør ikke få raske karbohydrater som poteter og ris. Maten bør være basert på at mye av kaloriene kommer fra fett, og karbohydratene må være langsomme. Havregrøt er bra. Titt på hjemmesidene mine under helse, Fór og Sykekost, så ser du hvorfor.
nei ikke kjekket den, hun ble veid nede hos vetten også å der viste den 335 så det ligger litt mellom der , hun var såpass urolig på vekten til morgen i dag at kan hende jeg så litt feil akkurat da :bleh: Hun har fått masse kokt potet i dag med majones å torsk , hun skal få fibreplex litt senere i kveld, skal ta en titt på siden ja :cheerful:Matmor wrote:Har du sjekket vekten din f. eks. med en smørpakke så du vet at den viser riktig? I og med at du kan se hun er merkbart tynnere har hun nok gått ned. Men 70-80 g på en måned er såpass mye at selv om årsak blir funnet og hun får behandling, vil et videre vekttap gå ut over organene hennes. Foreløpig er det nok fettlager og skjelettmuskler det har gått ut over.
hva betyr det at hun var litt blå på tungen sin å en liten blå stripe midt på nesa , den på nesa så ut som en blod åre, en veldig tynn en å vetten reagerte på at hun hadde en blå tone på tunga si, hun lurte på om det var normalt.
Ja hun lurte på om jeg hadde sett det før, ja sa jeg hun har hatt det så lenge jeg har hatt henne å jeg trodde det var normalt :hæ:
når er det best for rotter å få medisin morgen eller kvelden 

Noen medisiner skal gies 2 ganger daglig, altså morgen og kveld.
Andre en gang daglig.
Så sant det er en ab-kur som skal gies 1 gang om dagen, så spiller det ingen rolle når på døgnet den gies.
Hva har du fått?
Andre en gang daglig.
Så sant det er en ab-kur som skal gies 1 gang om dagen, så spiller det ingen rolle når på døgnet den gies.
Hva har du fått?
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;
det er Fibreplex pastaLarm wrote:Noen medisiner skal gies 2 ganger daglig, altså morgen og kveld.
Andre en gang daglig.
Hva har du fått?

Det er ikke en ab. Gå på morgen du