"Soga om Rims kul" - epilog lagt til

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Her er noen bilder av pasienten:

Image

"Som dere kan se her, har jeg fått tilbake apetitten og fråtser i RM1. Jeg har også friskt vann, kattemelk og kald blomkålsuppe, nam!"

Image

"Usj! Se så stygt arret mitt er! Jeg håper det gror fint og at damen ikke får sansen for nakenrotter. Min tid som delvis hårløs er forhåpentligvis snart over...

Hilsen Rim den Skrantne

PS: Dama er like prippen som alltid, jeg får ikke hoppe ned på gulvet nå heller. :-x "
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Ja, god bedring Rim.
Ser ut som om du blir godt tatt vare på :dro:

Hilsen Gutta Next Door.

P.S. Kult å se litt hud for en gangs skyld....Men narkose er no' herk. Føles som om noen har hengt 1/2 kg blylodd på hvert bein, men det går over, tro meg. I morgen er du like kvikk som før;)
D. Larsen.
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

"Hm..Det spørs om jeg må revurdere mine tanker om hud og pels...Det er kanskje penger å hente på å satse hårløst? Men...det får vente til kroppen er med igjen. *hufser seg*

Rim
-trøtt, sulten og slapp i rompa"

Går det så raskt å komme tilbake til normalen? Vi krysser fingrene! Det er skremmende å se ens eget kjæledyr så mørbanket og ør som det Rim er nå.

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Vi får håpe vi blir møtt av en Rim i bedre form i morgen. Jeg er optimistisk på hennes vegne nå; etter å ha kjempet med smerter den siste halve timen, har hun kviknet til igjen. Hun knaser tenner, noe som betyr at hun holder på å få tilbake kontrollen over sin egen kropp, og prøver å drepe håndduken i buret. Da jeg åpnet en av lukene på buret kom hun ut og klatret opp på skulderen min. Hun ville gjerne balansere på armen min, men et sted går grensen for en rotte som er susa i hodet.

Men, jeg har aldri før sett Rim sette til livs så mye mat på en gang før; hun er jo nesten helt utsultet! Roger er bekymret for at hun skal spise på seg fordøyelsesproblemer, mens jeg legger i bløt stadig mer tørrfor. Det siste hun stappet i seg var biter av avispapir, uvisst av hvilken årsak. Bli frisk, bli frisk, bli frisk!

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

"Hei folkens! I dag klatret jeg opp på toppen av buret helt selv! Jeg har drukket masse kattemelk, spist godt og sovet masse i natt og er full av fart. Nå må jeg ut og plage damen litt, vi rottes!

Rim :geek: "

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Post by Hoyst_87 »

Så bra at alt gikk fint! :) Lykke til videre med sårgroing, Rim! Hilsen fra Dole, Hoyst og Ole! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

:shock: Å - så kvikk dame alt nå? Det var ikke verst! :bravo:
Men tilbake til den thermodressen - jeg begynner nå å se for meg et slags ekornkostyme; da snakker vi halefutteral! :mrgreen:
Anita

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Hm...ekornkostyme....Hva om jeg superlimer en nytupert Snorkfrøken til halefutteralet? Da blir det ordentlig ekornhale! :spise: Eventuelt kan vi satse på at rottene lager sine egne ekornhaler, slik som de gjør her; vi lar dem subbe rundt på gulvet et par minutter og de dukker opp med halen full av hybelkaniner...Begynner å se for meg halefutteral av Jif tørrmopper, for ekstra feste.

En detalj som igrunnen bare interesserer meg, men som jeg velger å dele med hele forumet:
Hurra, Rim bæsjet for første gang etter operasjonen i dag! :bravo:

Appetitt, fart, motorikk og humør tyder på at Rimerimis har det etter forholdene knallbra! Mat smaker snadder, hun ominnreder buret og spiser tørkepapir ( :hm: ). Av og til overgår hun sine egne krefter og må slappe litt av, men det ser meget bra ut dette.

Masja

Post by Masja »

Vil bare melde fra Rachet at tørkepapir (og dopapir) faktisk er skikkelig snadder :spise:
God bedring forresten!

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Eventuelt kan vi satse på at rottene lager sine egne ekornhaler, slik som de gjør her; vi lar dem subbe rundt på gulvet et par minutter og de dukker opp med halen full av hybelkaniner
Å fillern - at jeg ikke tenkte på det; mye lettere! :mrgreen:
Ellers er vi selvsagt entusiastisk opptatt av alle detaljer i hendelsesforløpet her - det er godt du ikke holder tilbake opplysninger! :lol:
Anita

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

"Ser du, damen, ser du?! Tørkepapir er en av de "fem om dagen": sjokolade, brus, RM1, kattemelk og tørkepapir. Hmf! Må ha alt inn med teskje også...

Rim"

Jeg visste ikke at tørkepapir var sånn et ettertraktet bytte blant helsefokuserte rotter...Jeg så nettopp Toffa klatre ned i den trygge bunnen av dameburet med kjeften full av uttisset tørkepapir. :hm: :lol:

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Så flott at det går bra med Rim! Jeg reagerte litt på at dere fikk henne med hjem før hun var våknet av narkosen - normalt skal de vel ligge i "kuvøse" til de er bevisste? :hm:
Mitt inntrykk er at så lenge de er våkne nok til å åle seg omkring, og reagerer på stimuli, så fryser de ikke ihjel. Faren er når de ligger i svime - da kan det veldig fort bli for kaldt, fortere enn du aner.

"Sexy damen! Velkommen i "Frankenstein-arr-klubben"! Hilsen Aapje"

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

"Aiaiaiaiaiaiaia, ta deg en tur oppover og gi meg litt av din va-va-voom!

Rim
-alltid parat"
Så flott at det går bra med Rim! Jeg reagerte litt på at dere fikk henne med hjem før hun var våknet av narkosen - normalt skal de vel ligge i "kuvøse" til de er bevisste?
Hm, ja det hørtes litt merkelig ut. Hun var så langt inne i drømmeland at kirurgen hentet henne igjen for å gi henne en oppvåkningssprøyte mens vi var der. Det var det samme med Søta; hun måtte også få sprøyte. Normalt ville de at dyrene skulle våkne av seg selv, forklarte de da. Jeg lurte litt på om hun var ganske nyoperert da vi kom og hentet henne litt etter 17, fordi hun var så helt hinsides denne verden. Jeg er helt blank på dette. Vi var veldig bekymrede på veien hjem; nyoperert rotte rett ut i kulden, inn i bråkete bil, ut i kulden igjen og så hjemme. Det kan ikke være særlig godt for en liten og mørbanket kropp.

Nå har damen barrikadert seg under et titalls centimeter fleece. Endelig kan vi se at hun har fått tilbake sitt gamle ansiktsuttrykk; det ser ikke lenger ut til at hun kjemper med intense smerter. Jeg visste hun var sta, men at hun var så sterk, det var en ny og kjærkommen opplysning!

Roger har vært den største pingla her i huset det siste døgnet; mens jeg har sittet pal og klappet, kost og matet Rim, fikk Roger "rush-i-kropp" bare av å se på henne. Mannfolk... :roll: Han kommer vel til å ligge med hodet i et bekken og klynke om epidural til seg selv på fødestuen i september... :lol:

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Da jeg kom hjem fra jobb i dag (får behagelig kort arbeidstid av å undervise korpsunger), var det på tide å la Rim få litt selskap. Siden godslige Toffa ikke var å se (lå sikkert og voktet på en haug med RM1), ble det Rims søster Lyn som fikk æren. Fra det øyeblikket Lyn jumpet ned i Rims residens, hørtes deilig tanngnissing fra pasienten; dette hadde hun ventet på lenge! Hun hadde ikke tid til annet enn å sniffe litt på Lyn, gadd ikke engang vaske henne intenst. Rim ville bare sitte med hodet i været og gnisse tenner i fryd over å få være sammen med andre rotter igjen.

Nå har jeg endelig husket å skrive hva det hele kostet: 500,- for konsultasjon og operasjon. Det er ikke dårlig! :spise:

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Heidi wrote:Så flott at det går bra med Rim! Jeg reagerte litt på at dere fikk henne med hjem før hun var våknet av narkosen - normalt skal de vel ligge i "kuvøse" til de er bevisste? :hm:
Mitt inntrykk er at så lenge de er våkne nok til å åle seg omkring, og reagerer på stimuli, så fryser de ikke ihjel. Faren er når de ligger i svime - da kan det veldig fort bli for kaldt, fortere enn du aner.

Det har jeg erfart,fikk med ei rotte hjem som ikke var våknet eter narkosen og det gikk ikke så bra :( men jeg ble samtidig en stooor erfaring rikere! ;)
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Locked