Forandringer i underlivet OBS! Bilder på side 4!
Moderator: Moderatorer
-
- Gammelrotte
Juba, da dytter jeg hjertet litt innenfor drøvelen.
Kjøkkenkongen abdiserer nå og vi drar. Håper hun er i live.
Alt på en gang...
Kjøkkenkongen abdiserer nå og vi drar. Håper hun er i live.

Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com
-
- Gammelrotte
Hjemme - med en stk veldig groggy Lyn i armene. Prøver å bevege armene, men de vil bare bokse. Kjempesvulst i buken, får se hvordan det vil gå. De nærmeste timene vil ha mye å si. Lykkelig akkuat nå. 

-
- Gammelrotte
Så godt å høre at operasjonen gikk bra! God bedring Lyn, og håper du er på beina igjen om ikke så alt for lenge!
Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering
-
- Gammelrotte
"Takk, takk! Hadde jeg bare kunnet lure meg til å sjekke ut stingene nå, så hadde alt vært bra. Dama nekter meg å snuse på dem og alt jeg gjør skjer i slow motion...hmf!
Lyn :rottehode: "
Pratet forresten med kirurgen:
Stor svulst i buken, trolig p.g.a. hormonforstyrrelse (høres ut som om Rim og Lyn er arvelig predisponert for meg). Sammenlignet det med hund, som det naturlig nok var litt enklere å operere. Er ikke sikker på om jeg husker riktig, men tror det hadde sammenheng med løpetid? Svulsten ble spaltet under inngrepet, men det var ingen tegn til infeksjon, og han mente antibiotika var unødvendig. Vi fikk bare vente og se hvordan det går med henne; dette var et stort inngrep på en liten kropp.
Prisen for konsultasjon tirsdag og operasjon i dag: 550,- tilsammen.
Lyn :rottehode: "
Pratet forresten med kirurgen:
Stor svulst i buken, trolig p.g.a. hormonforstyrrelse (høres ut som om Rim og Lyn er arvelig predisponert for meg). Sammenlignet det med hund, som det naturlig nok var litt enklere å operere. Er ikke sikker på om jeg husker riktig, men tror det hadde sammenheng med løpetid? Svulsten ble spaltet under inngrepet, men det var ingen tegn til infeksjon, og han mente antibiotika var unødvendig. Vi fikk bare vente og se hvordan det går med henne; dette var et stort inngrep på en liten kropp.
Prisen for konsultasjon tirsdag og operasjon i dag: 550,- tilsammen.
-
- Gammelrotte
Hun virker å være ganske klar i toppen, men kroppen er ikke helt med ennå. Hun har klart å snu seg rundt og nå er hun jammen ute og går også, selvfølgelig i slow motion, men det går fremover! Bruker Søta og Rim som sammenligningsgrunnlag; Søta våknet aldri ordentlig opp og døde tilslutt, mens Rim fikk ekstra hjelp i oppvåkningssprøyte nummer to og lekte slagbor med dårlig batteri fra hun våknet (skrudde seg fremover). Lyn har brukt lengre tid enn Rim på å få tilbake førlighet og noenlunde kroppskontroll, men er på vei. Søta lå bare og virret med hodet, så det lover godt for Lynis'en. Nå driver hun og sjekker ut omgivelsene i badebaljen (m/stativ) til "De Kule Råtene" sitt første kull; jeg har henne rett ved siden av meg.
Jeg husker fra Rims rekonvalesens at hun satte tydelig pris på et kort rottebesøk i sykeburet sitt, og satte derfor oppi Toffa for en stund siden. Toffa er ikke typen som har det travelt med å spise sting, derfor er hun trygg å bruke som "sykepleier". Lyn ble såpass glad for besøket at hun orket å drikke litt vann uten hjelp og Toffa skar tenner så det sang da hun ble klappet og strøket etter alle kunstens regler. Dette ser lovende ut!
Jeg husker fra Rims rekonvalesens at hun satte tydelig pris på et kort rottebesøk i sykeburet sitt, og satte derfor oppi Toffa for en stund siden. Toffa er ikke typen som har det travelt med å spise sting, derfor er hun trygg å bruke som "sykepleier". Lyn ble såpass glad for besøket at hun orket å drikke litt vann uten hjelp og Toffa skar tenner så det sang da hun ble klappet og strøket etter alle kunstens regler. Dette ser lovende ut!

-
- Gammelrotte
Spørsmål? Haaaaah....Nervevraket Ingrid spurte om absolutt ingenting...
Skal innom der senere i uken, skal skjerpe meg til da.

-
- Gammelrotte
Nå er Lyn igang med 3000-meter hinder i badebaljen.
Hun åler seg rundt i forholdsvis stor fart og ruller seg rundt ved hjelp av hjørnene. Jeg må hjelpe henne litt når hun av og til triller over på ryggen og ikke kommer noen vei, men ellers er hun helt ustoppelig.
Det minner veldig om Rims rekonvalesens; hun laget seg en fast løype i sykeburet sitt og gikk rundt i åttetall i evigheter. Problemet til Lyn er at jeg har vært så dum å sette ut en skål med vann og en med suppe til henne, og de står midt i løypa. Hun gir blanke og åler seg gjennom vann- og suppegravene uten å blunke. Hun prøver av og til å klatre opp på kanten av baljen, men glatte vegger og spagettibakbein hindrer suksess. Observerte nettopp at hun klarte å stå/sitte på bakbeina, med frambeina i været. Det går fremover, men nå synes jeg hun må ta seg tid til litt næring snart. Det ser ikke ut til at hun skjønner at kroppen hennes ikke henger med; hun vil gjøre alt det vanlige, men må smøre seg med tålmodighet. :rottehode: