HJELP! Rotta mi blør ut gjennom tissen !!??

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: HJELP! Rotta mi blør ut gjennom tissen !!??

Post by wollf »

trenger du å si noe? sorry, mener man skal høre på sine foreldre, men her virker du mere voksen

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: HJELP! Rotta mi blør ut gjennom tissen !!??

Post by Ida.K »

Jeg skal gjøre så godt jeg kan ^^

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: HJELP! Rotta mi blør ut gjennom tissen !!??

Post by Matmor »

For det første vil jeg si at du har vært flink som har fått foreldrene dine avgårde i det heletatt. For det andre at det er synd at du skal måtte være den som forteller veterinæren hvor landet ligger.

I kveld får du uansett ikke gjort noe mer overfor veterinær, men hvis du fortsatt er våken så foreslår jeg at du har litt tynn saft på en flaske og setter inn i buret (solbærsaft, bringebærsaft) - noe med sukker i. Du kan også godt bruke fortynnet appelsinjuice. Flasken skal stå der i tillegg til vannet deres. For det er ikke helt sikkert at hun kommer til å like det. Hvis hun har en urinvegsinfeksjon er det bra for henne å drikke mye. Søte drikker pleier å hjelpe på det, også for rotter :) Uansett fortjener hun litt ekstra forpleining nå.

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: HJELP! Rotta mi blør ut gjennom tissen !!??

Post by Titovn »

Dette hørtes absolutt ikke bra ut.. Mangler selv ord ovenfor dine ansvarsløse forelder/foreldre :sjokkert:

Dog, jeg kjenner meg litt igjen. Min mor er også litt som din, men jeg tror nå hun hadde kjørt meg til vet hvis jeg måtte det. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg selv er 17 år, og har på en måte en avtale medmin mor at jeg betaler alt for rottene selv. MEn som sagt, jeg tror virkelig hu hadde kjørt meg til vet. hadde jeg trengt det! :sjokkert: M bare rose deg å si du gjør en bra jobb, så godt du kan, med å overtale din mor, det skal du ha! Stå på, prøv å få noens hjelp her i NTF med å evt. komme deg til en god veterinær, og selv om moren din sier at vet. har riktig, er ikke det alltid sant! HVis jeg hadde vært i dine sko, og moren min nektet meg å kjøre til en vet. vel, beklager å måtte si det (og merk at det er det JEG ville gjort), men da hadde jeg bare gått bak ryggen på min mor og gjort, såfremt jeg hade finni noen jeg stolte på. Jeg tror du virkelig vil gjøre alt for rotta di, så igjen, masse masse lykke til, varme klemmer fra meg og alle mine bartesnuter! :kiss:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: HJELP! Rotta mi blør ut gjennom tissen !!??

Post by Ida.K »

Rotta begynte å blø i dag også, nå netopp, så vi skal dra til vet i morgen, heldigvis :cheerful: Men vet. sa at det mulig var urinveisinfeksjon, eller i værste fall noe med livmoren, .. håper ikke det :trist: Men dere, jeg fikk beskjed om å ta med meg noen dråper av urinen hennes, noen tips for hvordan jeg skal få til dette ? :gasp:

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: HJELP! Rotta mi blør ut gjennom tissen !!??

Post by Larm »

Nei, dessverre. Det er ikke uvanlig at de tisser hos veterinær så de kan se på det der.
kanskje du kan få noe av tisset hennes oppi en plastboks eller noe?
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: HJELP! Rotta mi blør ut gjennom tissen !!??

Post by Ida.K »

Har fått tak i noen dråper da hun konstant markerer på meg haha, :happy:

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: HJELP! Rotta mi blør ut gjennom tissen !!??

Post by Ida.K »

Fikk beskjed at det kunne være en svuls ved livmora hennes :sadpace: O har fått antibiotika som jeg skal gi henne.. Håper det ordner seg. De at at hvis jeg skulle ta ultralyd måtte jeg dra til Oslo, og det blir for langt sa foreldrene mine :oops: Men unkelen til bestemoren min har en type lys ( er ikke et lys da, men vi kaller det det ) som kan stilles inn på forsellige ting f.eks kreft elns. Har tenkt å gå dit jevnlig og ta Blue med meg. Det har da hjulpet før på tidligere rotter med svulser, og Blue har ikke noen tydelige tegn til svuls enda så, også hjelper det mot alt annet også xD

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: HJELP! Rotta mi blør ut gjennom tissen !!??

Post by Niana »

Ida.K wrote:Fikk beskjed at det kunne være en svuls ved livmora hennes :sadpace: O har fått antibiotika som jeg skal gi henne.. Håper det ordner seg. De at at hvis jeg skulle ta ultralyd måtte jeg dra til Oslo, og det blir for langt sa foreldrene mine :oops: Men unkelen til bestemoren min har en type lys ( er ikke et lys da, men vi kaller det det ) som kan stilles inn på forsellige ting f.eks kreft elns. Har tenkt å gå dit jevnlig og ta Blue med meg. Det har da hjulpet før på tidligere rotter med svulser, og Blue har ikke noen tydelige tegn til svuls enda så, også hjelper det mot alt annet også xD
Uff, stakkars liten da. Håper hun blir bedre.
Men en type lys? Som i stråling da? Skjønner ikke helt at det skal finnes en sånn ting meg lyser på et dyr med, så hjelper det mot alle sykdommer og lidelser, det ville revlusjonert all verdens helsemedisin i så fall :P Ikke at jeg mener du lyver, men det høres for godt ut til å være sant.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

utmeldt

Re: HJELP! Rotta mi blør ut gjennom tissen !!??

Post by utmeldt »

Uceninde wrote:
Ida.K wrote:Fikk beskjed at det kunne være en svuls ved livmora hennes :sadpace: O har fått antibiotika som jeg skal gi henne.. Håper det ordner seg. De at at hvis jeg skulle ta ultralyd måtte jeg dra til Oslo, og det blir for langt sa foreldrene mine :oops: Men unkelen til bestemoren min har en type lys ( er ikke et lys da, men vi kaller det det ) som kan stilles inn på forsellige ting f.eks kreft elns. Har tenkt å gå dit jevnlig og ta Blue med meg. Det har da hjulpet før på tidligere rotter med svulser, og Blue har ikke noen tydelige tegn til svuls enda så, også hjelper det mot alt annet også xD
Uff, stakkars liten da. Håper hun blir bedre.
Men en type lys? Som i stråling da? Skjønner ikke helt at det skal finnes en sånn ting meg lyser på et dyr med, så hjelper det mot alle sykdommer og lidelser, det ville revlusjonert all verdens helsemedisin i så fall :P Ikke at jeg mener du lyver, men det høres for godt ut til å være sant.

Må si meg enig her, et spesielt lys kan nok ikke stoppe blødningene eller gjøre rotta di helt frisk. Jeg ville dratt jevnlig til veterinæren for å være sikker på at rotta mi fikk den aller beste pleie!

Nå har jeg tatt meg tid å lest gjennom hele tråden og jeg må si jeg er sjokkert! Det moren din driver med er jo direkte dyreplageri og strider mot dyrevernsloven. mener det står i den at man er pliktig til å gjøre noe for et dyr som lider!! Dette er faktisk så grovt at jeg synes du burde søke hjelp hos dyrebeskyttelsen el. de er kansje behjelpelig med kjøring om du forklarer situasjonen og muligens kan de ta seg en snakk med mamman din om at det faktisk er hunn som har hovedansvaret for dyret og at det kan være straffbart å neglisjere dyret på denne måten.

Men så må jeg også få sakt at jeg synes du er utrolig sterk og flink som iallefall prøver å stå opp mot mamman din! :cheer:

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: HJELP! Rotta mi blør ut gjennom tissen !!??

Post by Ida.K »

Takk :) Men det lyset er noe man skal se på, så og så lenge .. Og det har fjernet svulster hos mennesker faktisk, og nesten hos gamlerotta mi Penny. Men vi tok det bare noen få ganger på henne, før vi glemte det helt bort, og da fortsatte svulsten å vokse. Men den ble tydelig mindre etter de første gangene vi hadde prøvd. Og skal ikke bare bruke lyset, men en ting jeg kan gjøre i tilegg er det jo, for jeg gjør hva som helst for å hjelpe min lille søte <3

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: HJELP! Rotta mi blør ut gjennom tissen !!??

Post by Niana »

Ida.K wrote:Takk :) Men det lyset er noe man skal se på, så og så lenge .. Og det har fjernet svulster hos mennesker faktisk, og nesten hos gamlerotta mi Penny. Men vi tok det bare noen få ganger på henne, før vi glemte det helt bort, og da fortsatte svulsten å vokse. Men den ble tydelig mindre etter de første gangene vi hadde prøvd. Og skal ikke bare bruke lyset, men en ting jeg kan gjøre i tilegg er det jo, for jeg gjør hva som helst for å hjelpe min lille søte <3
Hm, hørtes merkelig ut synes jeg. Rart jeg aldri har hørt om det. Jeg søkte på google, og da kom det opp bl.a dette:
http://www.dagbladet.no/kunnskap/2002/04/28/327621.html
http://www.tu.no/nettarkiv/article14283.ece

Men det er visst bare for hudkreft.
Har du noen kilder/beviser ang disse menneskene som har blitt kurert med den behandlingen? Spør ikke for å kritisere, jeg er bare veldig nysgjerrig på sånn forskning. :goofy:

Eller er det dette du sikter til kanskje: http://illvit.no/mennesket/sykdom-behan ... -i-hjernen ?

Det er i hvert fall flott at du ser etter alle mulige løsninger for å få rotta di frisk :cheerful:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: HJELP! Rotta mi blør ut gjennom tissen !!??

Post by Ida.K »

Jeg har ikke møtt dem, men bestemoren min har fortalt meg om alle disse menneskene. Og det skal hjelpe mot alt som er sykdommer, ikke skader da. Men det kan hjelpe mot infeksjoner fra skader da ;D Man kan stille det inn på uhyre mange forsellige sykdommer. Men man kan også ta almenn som hjelper for alt, og feber, forkjølelser elns. :)

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: HJELP! Rotta mi blør ut gjennom tissen !!??

Post by Niana »

Ida.K wrote:Jeg har ikke møtt dem, men bestemoren min har fortalt meg om alle disse menneskene. Og det skal hjelpe mot alt som er sykdommer, ikke skader da. Men det kan hjelpe mot infeksjoner fra skader da ;D Man kan stille det inn på uhyre mange forsellige sykdommer. Men man kan også ta almenn som hjelper for alt, og feber, forkjølelser elns. :)
Jeg må nok se det for å tro på noe sånt altså, men håper det hjelper rotta di da :)

Vært hos vetrinæren med urinprøve enda?
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Julirottene<3
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 05 Jun 2011, 17:01
Location: Horten, Vestfold

Re: HJELP! Rotta mi blør ut gjennom tissen !!??

Post by Julirottene<3 »

Håper for ALL del at du får overtalt mora di til å kjøre deg til en bedre vetrinær! Jeg har nesten ikke ord når jeg leser dette, og synes utrolig synd på rotte di, og deg som selvfølgelig blir redd. :sadpace: Lykke til! :goofy:
Ble mamma til Elena og Lexi 10. juli! <3

Post Reply