NEi, rådfør deg med dyrlegen først.Siv M wrote:burde jeg kutte ut medisinen hennes å se om hun blir bedre
Vibranord 10mg/ml
Moderator: Moderatorer
Re: Vibranord 10mg/ml
okiwonamo wrote:NEi, rådfør deg med dyrlegen først.Siv M wrote:burde jeg kutte ut medisinen hennes å se om hun blir bedre
avføringen er normal, veide henne nå på morgenen å da veide hun 365 gr :sjokkert: hun veide 390gr i går kveldwollf wrote:hvordan er avføring?
skal veie henne på nytt i kveld, for å se om hun går opp i vekt. fra 390gr til 365gr er jo ett hakk da å gå ned i løpet av en natt.
Hun orket ikke alt majones med medisin men fikk i seg det meste, så gikk hun tilbake til hjørnet sitt, ville ikke ha godbiten sin
skal lage noe egg til henne tenkte jeg.

Hei. Ser du bor i Halden. Hvis du har mulighet til å forflytte deg litt, så kan jeg anbefale Hanne Kure på Halmstad/Rygge, eller Sarpsborg dyreklinikk. Jeg har brukt begge to, og er fornøyd. Syns det er veldig greit med to dyrleger, da brått den ene ser ting den andre ikke ser :cheerful: God bedring til totten 

Hei ja jeg vet at sarpsborg smådyr klinikk er bra, for jeg har bodd i sarpsborg jeg kommer der i fraEntwine90 wrote:Hei. Ser du bor i Halden. Hvis du har mulighet til å forflytte deg litt, så kan jeg anbefale Hanne Kure på Halmstad/Rygge, eller Sarpsborg dyreklinikk. Jeg har brukt begge to, og er fornøyd. Syns det er veldig greit med to dyrleger, da brått den ene ser ting den andre ikke ser :cheerful: God bedring til totten

Aha
Hanne Kure gir forresten antibiotika som injeksjon (som varer i fem dager) , som kanskje kan være lurt om rotta ikke vil ta til seg den vanlige lenger :smile2:

Er ikke noe problemer med å gi henne medisiner hun er veldig flink til å ta den
men jeg er skeptisk til å gi henne for mange kurer hun har tatt 2 allerede, to forskjellige er litt redd for for mye stress så hun blir syk av det.

I kveld ville gjerne my ut av buret og på gulvet
det tar jeg som ett bra tegn jeg på at hun kommer seg, hun fikk ikke komme ut enda, litt tidlig, kanskje får hun komme ut på det store gulvet i morgen kveld som det er vegg til vegg teppe på, hvis hun føler seg bedre, får se an formen hennes i morgen.
I dag lå my i henge køya ved siden av smurfine når jeg sto opp, hun veide 407 gr så hun er stor jente, formen hennes ser ut til å bli bedre, å det er kjempe bra, hun var nesten ikke rød rundt nesa i det heletatt å så faktisk ganske fin ut, så da venter jeg med å ringe veterinæren til ut i uken å ser an hvordan det går framover 

Jeg tok feil når det var snakk om den forrige kuren hun fikk, det var ibaflin den het ikke bayril , sorry 

her har aldri ibaflin funket mot lvi
har den ikke, hmm vel det hajlp bare en periode på my hun fikk tilbake sykdommen 3 dager etter hun var ferdig med 14 dagers kur, så fikk hun denne jeg har nå, er på bedringens vei, men fikk beskjed av vetten å slutte å gi henne den de 2 siste dagene hun har igjen av den itilfelle det var den hun ble så rar å uvel av, for å se om det hjalp, men hun nyser nesten ikke lenger å er nesten ikke rød rundt nesa heller å i dag har det vært mere liv i henne igjen å vil kose mere inntil sin bur venninne