smurfine har rast ned i vekt

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Re: smurfine har rast ned i vekt

Post by Siv M »

Det skal jeg gjøre, skal gjøre i stand litt nå til henne, men var umulig å veie henne for hun var veldig urolig så fikk ikke sett helt hva hun veide :klaskepanne: skal så klart prøve en gang til, men hun virket mye kvikkere på morgen i dag

Siv M
Gammelrotte

Post by Siv M »

Fikk veid smurfine nå, vekten er 343 g så det ser ut til å gå riktig vei :cheerful: men skal fortsette å veie henne hver morgen

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Det er veldig få medisiner man ikke kan starte å gi så fort som mulig etter at man har fått resepten. Noen hormontabletter skal tas om kvelden av rotter på grunn av den biologiske klokken deres. Akkurat de medisinene gir minst bivirkninger på den måten. Men Fibreplex er det bare å sette igang med.

Siv M
Gammelrotte

Post by Siv M »

Ja hun fikk en gang i går kveld, men hun slikket ikke i seg alt, sikkert mett etter alle potet bitene hun fikk, på morgen i dag blandet jeg det med majones hun slikket i seg alt sammen :) Hennes rutine blir å veie å så få medisin med majones.

Siv M
Gammelrotte

Post by Siv M »

Har ikke fått veid smurfine i dag pga batteriet til vekten streiket :klaskepanne: får ta det igjen når jeg får kjøpt batterier , men hun er opplagt å slikket i seg pasta saken med majones å spiste glad en valnøtt etterpå.

Siv M
Gammelrotte

Post by Siv M »

Jeg tror Smurfine har begynt å bli seg selv igjen, i kveld var hun veldig aktiv å veldig ramp.

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

:thu:

Siv M
Gammelrotte

Post by Siv M »

skal jeg fortsette å gi henne pastaen til tuben er tom , hun har gått på den i 4 dager nå :hæ:

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Det skader i alle fall ikke. Min tanke er at hun burde få det minst en uke.

Siv M
Gammelrotte

Post by Siv M »

Ok da skal hun få det ut denne uken ihvertfall , skal se å få kjøpt nye batterier til vekten i dag så jeg får veid henne igjen, hun ser stabil ut synes jeg men er som jeg skrev kvikkere

Siv M
Gammelrotte

Post by Siv M »

Nå har jeg veid smurfine igjen, litt feil tid på døgnet kansje men hun skal veies på nytt i morgen tidlig.
Nå veide hun akkurat 350g :bounce: så hun har heldigvis gått opp i vekt :cheer: Hun var kjempe flink på vekta å fikk en valnøtt som godbit å belønning etterpå :yumm:

Siv M
Gammelrotte

Post by Siv M »

Smurfine blir bare over stresset når jeg skal gi henne den pastaen hun vil ikke ha den, bare inne i buret spiser hun den, men da kommer også de små å skal ha blandingen pastaen er blandet med baby havre grøt å de små elsker den grøten, så de blir helt ville, gjør det noe om de får i seg noe av den blandingen ? det er jo bare nærings rikt og mage regulerende da.

Milla
Stjeler søppel

Post by Milla »

Du kan vel også evt ta ut de andre tre og la Smurfine spise pastaen alene inne i buret ?
:change:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte

Post by Siv M »

Ja det er vel nesten den eneste muligheten tror jeg hvis ikke de andre skal få tak i noe

Post Reply