"Soga om Rims kul" - epilog lagt til

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Såret har grodd fint og Rim har fjernet enda ett sting i løpet av det siste døgnet (leker veterinær?). Hun sturer sånn alene at jeg har satt inn søsteren Lyn til henne som selskap; Lyn bryr seg katta i stingene og har tålmodig ligget på ryggen med beina i været mens Rim har velkomstvasket henne. De ser ut til å trives godt sammen og Rim virker glad for å ha litt selskap.

Vi har merket godt at Rim har savnet kompisene sine; hun har vært mye mer klengete og avhengig av oss. Det får meg til å tenke at hun prøver å fortelle oss at hun er ensom uten rottevenner.

Siden Rim har fått all vår oppmerksomhet siden mandag, føler Spinus seg forbigått. Hevnen var søt da han endelig fikk slippe ut av buret og opp i sofaen; det var bare å glemme all form for kos! Spinus-ekspressen hamret rett forbi nesa på meg i 100 km/h i ett sett og stanset bare for å bæsje i protest mot overformynderiet (oss). :roll:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Post by Hoyst_87 »

:lol: Spinus høres virkelig ut som en morsom fyr! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

O g ddet er han virkelig! :lol:

Siste nytt: Slemme-Rim har bestemt seg for å rekke opp de stygge stingene og har nå kun ett igjen. For et par dager siden oppdaget vi at hun hadde åpnet en del av såret igjen, og dermed bar det i eget bur og med plaster over hele såret nok en gang.

Rim hater meg nå; det er selvfølgelig jeg som får den kjedelige jobben med å rive av gammelt plaster, rense såret og sette på nytt plaster. Rimis skriker hver gang jeg rører plasteret nå og vil nesten ikke være sammen med meg ("Dumme, stygge, fæle damen!"). Pelsen har begynt å vokse ut igjen, dermed blir hele plaster-røske-seansen desto mer smertefull.

Dumme, dumme rotte...

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Hva med nettingstrømpe / tørrbandasje istedetfor? Det blir så lummert under sånne plastre...
Anita

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Ingen fare; jeg må klistre det på i fart, og da blir det plass til masse luft mellom plasteret og såret. Dessuten lager Rim egen lufting i løpet av natten. Såret har grodd, men det virker som om hun fortsatt driver og slikker på det på en bestemt plass. Jeg er bekymret for infeksjon og skarpe klør, derfor prøver jeg å holde henne unna såret når jeg ikke kan følge med henne. Resten av såret gror helt fint, hvorfor kan hun ikke bare la den "borteste" centimeteren være også? :hm:

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Klin på Asellisalve - den tørker ut såret og roer ned huden - bare hun ikke blir helt... hekta. Smørte inn min sårehudete blå tjukkas i dag - gråbrødrene stimlet rundt ham som sultne haier. Stakkars. Ellers synes jeg de andre har vært greie med Aselli'n.
Anita

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Nå har det gått lang, lang tid siden sist oppdatering:

Rim har nå masse myk, deilig pels på den delen av huden som var barbert. Av en eller annen grunn har hun et par bare flekker, men disse dekkes vel over med tiden. Hun har fått en litt morsom fasong; veldig smal rett bak albuene og bilring over nedre del av magen. Jeg har klemt på henne og kjenner ingen nye kuler foreløpig. Damen er like aktiv som før, men har blitt litt mer kjælen og liker litt kos når hun er ordentlig trøtt.

Vi får håpe dette var slutten på "Soga om Rims kul". ;)

Locked