Midd

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Midd

Post by Eirorinon »

Jah. Håper bare øyet til minste jenta mi blir bra snart. Noen dager etter jeg begynte å legge merke til kløen, begynte det å komme rød væske rundt det ene øyet hennes. Har prøvd å vaske det bort, men det går ikke =\ Håper bare det ikke er blod, at det er porfyrin! Hun virker til å være rask og frisk, da :)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Midd

Post by tantepose »

Det kan være hun har noen luftveisplager.Følg godt med og ta henne til vetten for kur heller for tidlig enn for sent. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Midd

Post by Eirorinon »

Merkelig at det skulle starte samtidig som midden da. Men følger jo selvfølgelig med på alle små :) Jeg bruker dessuten å få veterinæren til å lytte på rottene mine veldig ofte, og får alltid gode tilbakemeldinger - enda en av rottene mine (ikke hun som er rød rundt øyet) har stygge hosteanfall av og til. :sjokka:

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Midd

Post by Eirorinon »

Og bare så det er sagt; veterinæren jeg er til skriver ikke ut resept på medisin i forbindelse med LVI med mindre hun faktisk hører ulyder på dem. Hun er veldig streng på det der, pga leverfunksjon og sånn på disse små dyrene. Sier at de tåler så lite. Så det er lite eksperimentering med medisiner her.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Midd

Post by wollf »

Sett poryfirin på rotter med midd før. Poryfirin trenger ikke komme med sykdom men også med stress eller miljø

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Midd

Post by Eirorinon »

Tårevæska rundt øyet på jenta mi forsvant noen dager etter de fikk Stronghold, så virker jo som det var
midd'n som gjorde at øyet begynte å renne.
Hun har også blitt seg selv med tanke på aktivitetsnivå. Dagene før jeg dro til dyrlegen var hun jo unormalt
rolig, og ville nesten ikke ut av buret. Nå piler hun bortover gulvet som vanlig. :lolface:

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Midd

Post by Eirorinon »

Spurvehjerte fikk tilbake tårevæska i ene øyet for en ukes tid eller noe sånt siden, men fikk dose nr 2 med stronghold på fredag, så håper det går seg til igjen snart. Ser jo så ubehagelig ut også =\ Legger ved link til bilde. http://s47.photobucket.com/albums/f191/ ... G_0179.jpg

Post Reply