Merket nå nettop at Amy holder hodet helt skeivt og løper liksom på siden. OGså snur hun seg i luften når hun hopper ned fra armen min
Hun greier ikke å reise seg ordentlig på to for å ta gobiter (et triks jeg har lært dem)
Kan det være ørebetennelse? Bør jeg få dyrlegetime?
Det bør du nok.
Om almenntilstanden virker fin så trur eg ikkje det er noko som haster i kveld, men om du har mulighet til det bør du nok innom ein dyrlege snart.
JA, hvis hun fortsatt er sånn i morgen blir det dyrlege. Og nå har nettopp Lulla skadet foten sin (klatret i bokhyllen og falt ned med en bok på tåa stakkar)
Det med foten er ikke så farlig, men du bør gå til dyrlege med Amy.
Har du sjekket ørene hennes om hun har masse ørevoks, er rød eller har noe væske fra ett av ørene?
Slovene var med sin rotte Eva i dag hos Thomas på Stend. Hun fikk Bactrim til å bruke 2 ganger daglig i 10 dager og ny kontroll etter det.
Skal på Stend uansett denne gangen siden det er såpass alvorlig. Hun har ingen ørevoks eller rødaktig væske i ørene, men har mistet helt balansen, lander på hodet når hun hopper. Derfor sitter hun i lavt sykebur med Lulla og gomler i seg mat.
Men kan det være noe mer alvorlig en ørebetennelse? For jeg skal på hytten til en venninne på onsdag. MAmma passer på rottene og kan gi de medisin og sånn, men hvis hun liksom kan bli akkutt værre å dø over natten tørr jeg ikke å dra
Siden hun snur seg når hun hopper høres det ut som head tilt, også siden hun er skjev, men det siden hun ikke hadde noe du kan se i ørene, så kanskje det ikke er dette alikevel. Er iallefall min mistanke ut ifra det jeg leser.
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3
It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!
Larm wrote:Head tilt betyr at hun er skeiv, men det kan forårsakes av ørebetennelse
Ja jeg vet, derfor jeg synes det høres ut som head tilt, men en ørebetennelse kan også være "usynlig" for oss, men sees med "sånn greie de putter inn i øra" hehe
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3
It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!
Ja, jeg vet
Det er mye lettere for oss å se ørebetennelse på dumboene enn de toppørete , men jeg klarte likevel å oppdage ørebetennelse på Rulten (men hun ble ikke skeiv)
Den ene gutten jeg hadde ble "skeiv" da han var rundt to mnd,
tok ham med til dyrlegen, men de kunne ikke finne ut hva det var.
Han fikk antibiotika og ble litt bedre.
Nå er han over ett og ett halvt år og fortsatt skeiv, men han lever og har supert for det
Tina og englehalene :rottehode:
R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry
Jeg har i hvert fall ikke vært i kontakt med Slovene sin rotte eller Itchigo sin, så det er ingenting som har smittet fra Fnys til noen av de.
Ikke det at jeg tror det skulle smittet, spesielt siden Fnys er den eneste av mine rotter som er slik, men jeg er selvfølgelig alltid redd for at ting skal være min feil likevel Irriterende det der