Amøber

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Jeg synes heller ikke at Avivet skal få lov til å holde på sånn uten at de forklarer hvorfor det må gjøres.

Kunne ikke vi i NTF skrive et seriøst brev til Avivet hvor vi krever at de svarer oss på våre spørsmål? Mange av oss er eller har vært kunder hos Avivet og har krav på seriøse svar.

Det er mulig de heller vil forstå når vi er mange som står sammen om samme sak. De kan jo tape penger hvis alle rotteeiere slutter å ta med dyrene sine dit.

Jeg har ikke noen erfaring med Avivet, for jeg bor i en annen del av landet, men jeg synes likevel ikke at vi skal la dette ligge...
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Jeg syns det var en god ide, men jeg vil ikke ta på meg det ansvaret hvertfall for jeg kan ikke sånne fine fine ord og uttrykk... og jeg kan hvertfall ikke skribe formelle brev, men jeg syns det var en god ide. Har ikke ntf en slik en sekretær..? :D *se bort på Melody*
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Som nevnt bor sekretæren i en annen del av landet, har null erfaring med Avivet og amøber, så på grunn av manglende kunnskaper vil det jo bli problematisk for meg å skrive et slikt brev.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Kan ikke de som vet noe om det og har erfaring med det snakke med deg og fortelle sine meninger og erfaringer, så kan du formulere det...?
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Sissel

Post by Sissel »

Nå er gutta mine finito hos Avivet. Etter 2 middkurer, 1 uke sprøyte mot amøber, 2 uker sprøyte mot sopp, og tilsammen 5 uker piller mot luftveisinfeksjon, er gutta mine friske.....deilig deilig.....Totalpris: ca 4000kr.

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Ja, det er dyrt å skulle unne rottene sine det beste... Vi må vek bare gå ut ifra at det finnes mange dyrleger der ute som er minst like flinke med rotter som avivet... kanskje vi heller får svar på det vi spør om også. :?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Nå skal jeg prøve groruddalen dyreklinikk på mandag.. Lucky Stripe har begynt å snufse og nyse igjen :roll:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Jorunn
Klatrer på møblene
Posts: 566
Joined: 12 Feb 2004, 18:17
Location: Oslo
Contact:

Post by Jorunn »

Nå skal jeg prøve groruddalen dyreklinikk på mandag
Hvis du skal dit så er det Heidi Håhøya som er flinkest med akkurat rotter, hun er ikke der på mandager...bare så du vet det. Tror hun er der tirsdager og torsdager, ring og sjekk når hvis du vil gå til henne. Det er hun som skriver for oss i GNAG, jeg har vært hos henne mange ganger og hun er veldig hyggelig :D

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Amøber

Post by anita »

Kanskje best å spørre etter henne før man sier hva det gjelder? Mads ringte Groruddalen litt sent onsdag for å få opplysninger / bestille time til en avbitt klo + en stygg abcess; fikk beskjed om at de ikke tok rotter og ble henvist til Avivet! Men kanskje de har så mange forskjellige sittende i skranken, at ikke alle er helt sikre på hva de tar og ikke tar av pasienter...? Men han fikk nå operert bort abcessen og undersøkt foten på poliklinikken neste dag, ihvertfall. Grei pris var det også, selv om de har skrudd opp takstene 100% siden påske.
Anita :roll:

tessa

Post by tessa »

Jeg ringte Groruddalen Dyreklinikk da rottene mine fikk hvite prikker i pelsen, og da sa hun som tok tlf at så mye visste dem ikke om rotter og hun sa jeg burde kontakte Avivet eller A1.
Det er jo rart at hun i skranken ikke vet mer enn det, det burde jo vært en selvfølge å vite hva veterinærene kan og ikke kan, ellers så mister dem jo mange kunder, særlig de med rotter :?

annetten
Betarotte
Posts: 421
Joined: 13 Feb 2004, 12:01
Location: Oslo
Contact:

Post by annetten »

Be om time hos Heidi Håøya når du ringer, er kanskje det greieste. Jeg fikk forresten beskjed i dag om at hun var der mandager og torsdager.

Ellers har jeg også blitt sendt til Avivet fra Groruddalen, men jeg tror faktisk, med mindre det var noe meget akutt, at jeg ville ventet til Heidi var på plass. Avivet har drevet med såpass mye rart i det siste at jeg ikke helt stoler på dem. For noen år siden var det midd som var problemet uansett, og nå er det amøber. Uten noen dokumentasjon å vise til.

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

hvite prikker i pelsen
Mest sannsynlig lus. Ta en bit tape og dra mot hårene, og prøv så å se på tapen i godt lys. Luseeggene ses tydelig som små gjennomsiktige dråpeformede ting som er festet på hårstrået. Har du lyse rotter er det også ofte mulig å se lusa selv (oransjebrun avlang sak som beveger seg). Litt vanskeligere å se lusa på mørke rotter.

Heidi Håøya hos Groruddalen får min anbefaling også. Hvis mange rotteeiere bruker henne kan vi lære henne opp på mye rart når det gjelder rotter ;)

Jorunn
Klatrer på møblene
Posts: 566
Joined: 12 Feb 2004, 18:17
Location: Oslo
Contact:

Post by Jorunn »

Det er en del forskjellige som sitter i skranken, jeg skal høre hvorfor noen av de henviser til Avivet når det er ting de kan gjøre. Skal stikke innom de til uken :wink:

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Hvorfor har vi ikke en egen diskusjonside angående dyrebutikker og dyrleger her til lands? Da kan vi dele erfaringer, priser og hvilken behandling dyra får. Jeg prøvde å starte en slik på den forrige NTF siden, men fikk ingen svar.... Er tilbake igjen nå, men ettersom vi har et slikt fint og breukervennlig forum må det da gå ann å kunne legge inn ris og ros om dyrleger og dyrebutikker på en egen side?
Mvh Ida S. Eggen

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Snakker om priser, jeg fikk helt sjokk over hvor "billig" det var på groruddalen i forhold til på avivet, selvom jeg på groruddalen tok røntgen og sånn, og dessuten var inne i nesten tre kvarter..

Og menneskene der var så koselige, tror jeg pratet med alle som jobbet der den stunden jeg var inne jeg. Lattern satt så løst i forhold til på avivet, det var en mer avslappet tilværelse der. Jeg stortrivdes der..
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Locked