AviVet, visste vi det ikke!!

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

AviVet, visste vi det ikke!!

Post by Woodgirl »

Ha en deilig dag med mange bartenuss.

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: AviVet, visste vi det ikke!!

Post by oliver;) »

Herregud så forferdelig :gasp:
Er til å bli syk av :sick: :spy:
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Re: AviVet, visste vi det ikke!!

Post by anita »

Ja - det er godt å få det dokumentert - send link til veterinærer som ikke leser Dagbladet. Nå er det vel endelig slutt på anbefalingene vi har fått - jeg har ihvertfall sendt en bemerkning til Follo for å sikre meg at det skjer :mad2:
<:3___)~~~ <:3___)~~~ <:3___)~~~

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: AviVet, visste vi det ikke!!

Post by lucas »

Tenkte jeg skulle legge ut linken, men var allerede gjort... At han får lov til å fortsette :? :sad: :evil:

maros
Omegarotte
Posts: 126
Joined: 23 Feb 2009, 01:33
Location: Bergen

Re: AviVet, visste vi det ikke!!

Post by maros »

Utrolig :shock:
Synd i den rotten som ligger der på det 7. bilde :cry:
Har to små rottegutter, som bor til pappaen sin :)
Pelle Pøbel født i nov/des 08
Speedie Gonzales er født i uke12, 09

RIP Sokrates nov/des.2008 - 04.08.2010

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: AviVet, visste vi det ikke!!

Post by Woodgirl »

Utrolig bra at dette endelig er blitt avdekket og dekket av pressen.
At ikke hele klinikken er blitt lagt ned etter så mange advarsler??? :sjokkert:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Lene
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 18 Sep 2007, 23:03

Re: AviVet, visste vi det ikke!!

Post by Lene »

Dette er altså så supert! Ikke at dyr har lidd, men at det endelig har blitt satt fokus på dette. Vi vurderer faktisk champis (vel, Asti, men nesten da) :boing:

Jeg har forresten sendt en mail til journalisten som skrev dette, for å fortelle hva jeg har funnet ut, hvis noen fremdeles husker at jeg har forsøkt å få gjort noe med Avivet. Jeg anbefalte han også å kontakte NTF, da jeg vet at foreningen tidligere har hatt store problemer med å få vettuge svar fra Avivet. Jeg vil følge opp mailen på mandag, og vil da også ringe Mattilsynet. Jeg har lagt ut anbefaling på hamsterforumet om at de som har hatt negative erfaringer kontakter Mattilsynet slik at deres historien kan dokumenteres. Jeg vil gjøre det samme her. Jo flere eksempler vi har, jo mindre er sjansen for at Avivets klage på advarselen de fikk går gjennom, og jo sterkere står vi får å få klinikken stengt for godt.

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: AviVet, visste vi det ikke!!

Post by lucas »

Jeg synes også det var bra, var jo klar over det! Ba om et prisoverslag fra dem for en stund siden for moro skyld og fikk til svar at avliving kostet fra 285,- dette var billigste måte. Da bare leverte man inn dyret, vet jo ikke noe om det, men tenkte mine egne tanker om hvordan det dyret ble avlivd da :roll:

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Re: AviVet, visste vi det ikke!!

Post by Elisabeth »

lucas wrote:Jeg synes også det var bra, var jo klar over det! Ba om et prisoverslag fra dem for en stund siden for moro skyld og fikk til svar at avliving kostet fra 285,- dette var billigste måte. Da bare leverte man inn dyret, vet jo ikke noe om det, men tenkte mine egne tanker om hvordan det dyret ble avlivd da :roll:
Der jeg går for å avlive mener jeg jeg betaler akkurat det samme, og da får jeg være der, de gjør alt som de skal, bedøver først og gir overdose narkose etterpå. Har heller ikke betalt mer med rotter som trengte dobbel dose av begge stoffene.
Mens nærmeste klinikk tar 500 kr, avliver med gass, og man får ikke være med. Så hvis jeg har tid til det, så drar jeg til den som er et stykke unna.

Godt det endelig kommer fram hvordan de har holdt på på AviVet da, og at det kan bli en slutt på det nå, kanskje....
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: AviVet, visste vi det ikke!!

Post by lucas »

Jeg har fulgt diskusjonen om AviVet på Ilderforumet, mye fordi veterinæren jeg har brukt de siste gangene har uttalt seg der fordi hun jobbet 5 måneder på AviVet. Jeg nevnte at jeg fikk en dårlig følelse når de skrev at "billigste avlivningsmåte koster 285,- da bare leverer du inn dyret, så avlives det i løpet av dagen". Og det viser seg at det ikke alltid har gått for seg på riktig måte det heller. Sitat fra ilderforumet skrevet av Vet. Paula B. Brynildsen; "I tillegg er det en del saker angående utprøving av ikke-registrerte medikamenter på dyr som ble levert til avliving, noen har anmeldt Odberg for dette."
Slik jeg forstod det er opplysningene fra Mattilsynets sak, altså ikke noe hun selv går ut med.

:? :sad:

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: AviVet, visste vi det ikke!!

Post by Itchigo »

:justice: De folka burde bures inne!!!!!
Aurora

hareklump

Re: AviVet, visste vi det ikke!!

Post by hareklump »

lucas wrote:Jeg synes også det var bra, var jo klar over det! Ba om et prisoverslag fra dem for en stund siden for moro skyld og fikk til svar at avliving kostet fra 285,- dette var billigste måte. Da bare leverte man inn dyret, vet jo ikke noe om det, men tenkte mine egne tanker om hvordan det dyret ble avlivd da :roll:
Da gir de en overdose med narkose.

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Re: AviVet, visste vi det ikke!!

Post by anita »

Det er jo det man gjør ved avlivning - men måten kan variere. Her var det snakk om "levere inn" og "billigste måte", noe som antyder et lavt forbruk av medikamenter, og dermed grunn til mistanke. Men hvis du vet noe om det som viser at skikk og bruk blir fulgt og at det ikke er noen forskjell, så er jo det bra.
<:3___)~~~ <:3___)~~~ <:3___)~~~

yuuki
Pinky
Posts: 19
Joined: 19 Nov 2009, 00:26

Re: AviVet, visste vi det ikke!!

Post by yuuki »

Hadde tenkt på å se om noen her inne hadde sett artikkelen, men det var det.
Er lettet over at det blir undersøkt der, og jeg håper virkelig at stedet blir stengt. Jeg angrer på at jeg noensinne lot rottene mine få bo der i 2 uker. Ikke kult å få tilbake rotter med infeksjoner i sår på beina som uten behandling kunne ende med amputering..

Håper det blir gjort noe nå, virkelig.

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: AviVet, visste vi det ikke!!

Post by lucas »

Jeg har lest hele dokumentet om avivet fra Mattilsynet. Han er ilagt en advarsel, men har klaget på den. Om det ved senere kontroller skulle bli avslørt at det fortsatt foregår ting som gjorde at de ble ilagt en advarsel eller at det dukker opp nye ting kan det bli strengere straff som at autorisajonen fratas Espen Odberg.

Jeg synes det er katastrofalt at han får lov til å fortsette å behandle dyr. Skulle vært en mye bedre ordning på dette!!

Post Reply