Måtte avlive Sofie i dag :(

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Josefine

Måtte avlive Sofie i dag :(

Post by Josefine »

Idag måtte jeg avlive den ene rotta mi.. Lille gullet rakk bare å bli 9 måneder gammel.. :kjempetrist: Hun hadde fått lungebetennelse og ble kjempetynn og pjuskete på bare noen få dager. Igår var vi på Avivet med henne hvor hun ble lagt rett i oksygentankbur siden hun hadde gispe-etter-luft-anfall..
De skulle ta røntgen av henne for å se hvor skada lungene hennes var, men de fikk aldri gjort det siden tilstanden hennes var for ustabil..
Dyrlegen sa at hun var veldig syk og at tilstanden hennes var kritisk.. så idag avliva vi henne.. :trist2:

Nå er Tammy alene.. søstra hennes.. Tammy fikk de tatt røntgen på, siden lungebetennelse er veldig smittsomt, og viste seg at det var begynnende hos henne også, men nå går hun på antibiotikakur i 2 uker, så forhåpentligvis klarer vi å redde henne i tide.. Hun er en veldig sterk rotte, Sofie var veldig redd av seg, ville ikke bli tam, var veldig anspent og hadde i tillegg antakelig en betennelse i øret som gjorde at hun gikk helt skeivt. Hun var nok svak fra fødselen av..

Er kjempetrist i dag.. og føler meg utrolig slem.. ovafor Sofie, men det var nok til det beste for henne.. hun så veldig ulykkelig og pjuskete ut..

Nå håper jeg bare det går bra med Tammy.. hun er VELDIG sosial av seg og jeg er redd hu kommer til å savne Sofie veldig. Dyrlegen fraråda oss å skaffe en ny rotte med det første siden Tammy har lungebetennelse også, så vi må få henne frisk først.

Stakkars lille Sofie.. verden og livet var ikke snill mot henne :kjempetrist: :grine:

Annfrid
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 24 Mar 2010, 14:55

Re: Måtte avlive Sofie i dag :(

Post by Annfrid »

Ånei så grusomt! Føler med deg! Hadde et marsvin som døde av lungebetennelse før jul...Han ble tilsynelatende frisk av medisinen, men fikk tilbakefall og døde...Så det er en lumsk sykdom det der for små dyr... :grine:

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Måtte avlive Sofie i dag :(

Post by Itchigo »

Det var HELT rett avgjørelse for deg å ta! Når hun sliter med å puste og er blitt tynnere så har hun ikke et godt liv!
Hun har det bedre der hun er nå :angel:
Aurora

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Måtte avlive Sofie i dag :(

Post by torasrotter »

Huff så trist :trist: Du tok den riktige avgjørelsen :sadpace:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply