skummel opplevelse

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Liv
Stjeler mat
Posts: 54
Joined: 22 Oct 2009, 22:46

skummel opplevelse

Post by Liv »

I dag tidlig opplevde jeg noe skikkelig guffent med Anna, den ene rottefrøkna mi. Hun var kjemperød rundt nesen, nedover munnen og under haken. Tydelig slapp, og jeg trodde at hun hadde ødelagt tennene sine, men de var på plass. Det frådet rundt munnen hennes. Turen gikk rett til Elverum, hvor hun kviknet til litt, men tydelig at hun slet med å puste. Vetrinæren lyttet på henne, og hørte ingen spesielle lyder, men så jo og at Anna slet med pusten. Vi fikk med ibaflin, som hun skal gå på i 7-10 dager. Vel hjemme igjen så var hun like slapp, enda mer fråding rundt munnen. Fikk etterhvert i henne medisinen, og hun drakk litt og spiste litt babymat. Det kom og opp noe blankt slim som luktet ordentlig surt. Hun har sovet mye, og akkurat nå er hun i fin form. Har klart å vaske seg ren selv, og spist tørrmat.
En ekkel opplevelse, og jeg var forberedt på å komme hjem uten frøkna mi da vi dro til dyrlegen i dag. Så jeg får håpe at hun holder seg i form nå. Noen som har opplevd noe lignende? Hun var i fin form da jeg la meg på kvelden, men 5 timer etterpå var hun slik. SKUMMELT

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: skummel opplevelse

Post by lucas »

Virkelig skummelt ja! :shock: Har ikke opplevd noe sånt, heldigvis.

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: skummel opplevelse

Post by Skaubytroll »

Jeg syns nesten det høres ut som om hun hadde satt noe i halsen jeg :hæ:

Anyway, godt at det gikk bra da, hørtes skikkelig uggent ut...
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: skummel opplevelse

Post by Larm »

Ikke for å skremme, men jeg har opplevd med ene rotten min at det kom gulblankt slim ut av munnen og at hun brekket seg som om hun skulle kaste opp. Dette var min skjønne Mamma-Mus.
Hver gang hun spiste skjedde dette. Da vi til slutt avlivet henne, viste det seg at hun hadde svulster i magen. Hvorfor hun brekket seg og og det kom så masse slim (i flere timer om gangen) vet jeg ikke. Mulig det var pga smerter eller svulstene.
Hun ble stor rundt magen og vi trodde det kunne være forstoppelse, men det var altså svulster. :trist:
viewtopic.php?f=4&t=10250&hilit=mamma

viewtopic.php?f=34&t=10360&p=106908&hilit=mamma#p106908
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Liv
Stjeler mat
Posts: 54
Joined: 22 Oct 2009, 22:46

Re: skummel opplevelse

Post by Liv »

Hun er i fin form igjen i dag, dvs at det kom seg utover kvelden i går. Har spist som vanlig i dag, og ikke hatt pusteproblemer eller kommet opp noe slim. Men hun skremte meg skikkelig i går. Anna er bare 1 år gammel, så jeg vil veldig gjerne ha henne med lenge enda. Vetrinæren kjente på magen hennes og kjente ikke noe unormalt. Men det er greit å høre andres erfaringer :) så takk for alle svar.
Slimet som kom opp var helt blankt. Og det kan hende at hun hadde satt noe i halsen.

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: skummel opplevelse

Post by Larm »

Har forresten opplevd slim en gang tidligere også, da var det Dragedrag som hadde spist laks (som vi har som pålegg). Hun slevet i flere timer, men var normal igjen dagen etterpå.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Liv
Stjeler mat
Posts: 54
Joined: 22 Oct 2009, 22:46

Re: skummel opplevelse

Post by Liv »

ja de kan å skremme oss disse smårottene :)
Nå løper Anna rundt på gulvet her som vanlig :)

Post Reply