Hvordan kan jeg få Tisha til å spise antibiotika?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Hvordan kan jeg få Tisha til å spise antibiotika?

Post by Lillelunde »

Hun trenger ikke noe lenger, jeg tvinger det i henne, hun spiser det og legger henne i buret, så drikker hun vann! :grin:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Sol
Pinky
Posts: 15
Joined: 20 Jan 2010, 16:14

Re: Hvordan kan jeg få Tisha til å spise antibiotika?

Post by Sol »

Vi blander penicinilen i leverpostei, og cdet har ikke vært noe problem å få de til å spise det. Den ene rotta vi hadde spiste rett fra sprøyten:)

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Hvordan kan jeg få Tisha til å spise antibiotika?

Post by Tonje! »

Sist jeg ga antibiotika blandet jeg det med noe flytende godt i hånden, og lot rotta slikke det opp.

Eksempler på hva du kan blande det med: Smakfull yoghurt, leverpostei (bare most den godt, så går det), moste bær, babymat.

Egentlig alt som man kan blande noe flytende inn i, har sterk og god smak, og ikke er skadelig for rotta :)
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Gittiamo
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 29 Jul 2010, 16:25
Location: Oslo

Re: Hvordan kan jeg få Tisha til å spise antibiotika?

Post by Gittiamo »

Jeg ga honningvann jeg. Hehe det endte med full slosskamp nesten her da han som ikke skulle ha medisin ble grisemisunnelig på han som fikk :roflmao: Ha friske måtte få en sprøyte med litt ren honningvann han også. Det var nemlig veldig digg. Tok en liten te-skje med honning i et par desiliter vann og rørte ut. Og det var jippihurra hver gang det var medisintid (han som skulle ha kan ikke holdes fast - da friker han helt ut, så jeg var helt avhengig av at han tok sprøyta frivillig)

Etterpå ble det slankekur :roflmao: De får ikke noe søtt, bare ris og grønnsaker, som snop nå.

Post Reply